Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '15

 
Kategori
Deneme
 

Sonbaharlarım nasıl ilkbahara döndü?

Sonbaharlarım nasıl ilkbahara döndü?
 

Bir sonbahar ayında İstanbul'da doğmuşum.. Ortaokul son sınıfa geçtiğim yaz ayında ayağımdaki taban düşmesi şikayeti ile gittim hastanede yanlış teşhis olduğunu yıllar sonra öğrendiğim ameliyat olmam söylendi. Sonbaharda okullar açılıp herkes okula giderken ben ameliyat oldum ve bu ameliyatlar ile yeni bir hayata başlamış oldum. Sonbahar nasıl doğuşuma sebep olmuş ise, onüç yıl sonra yine bir sonbahar yeni bir beni oluşturdu.

Hayatımdaki Sonbaharlar yıllar sonra İlkbahara dönüştü...

Nasıl mı? Başlangıç hüzünlüydü, çünkü ergenlik dönemimde ameliyatlar yapıldı ve yıllar sonra yanlış teşhis ve ameliyat olduğumu öğrendim. Anlaşılmayan omuriliğimde bir tümör olduğuydu ve bu uzun yıllar anlaşıldığında ameliyat ile alındı. Fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezindeki tedavim sonrası tekerlekli sandalye adaptasyonumu da sağlamış olarak yaşamın içerisine girmeye başladım.

Yaklaşık 20 yıldır engelli olarak yaşamın içerisinde aktif olarak yer alıyorum. Lisanslı sporcu olarak basketbol ve atletizm sporlarını oynadım. Spor kulüplerinde yöneticilik yaptım. İş hayatımda ilerlerken eğitimimi de ilerlettim, bugün Eskişehir Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve İşletme Fakültesi mezunuyum. Miniatürk de Halkla İlişkiler Uzmanı olarak çalışıyorum. Özel Hayatım da güzelleşti mesela Evlilik, çocuk benim hayallerimdi… Demek ki hayaller de çok istenirse gerçekleşebiliyormuş...

Dönüp bakıyorum da; Engelli olmayı kabul etmem aslında her şeyin başlangıcı olmuş. Okul, iş hayatı, sosyal çalışmalar, yazarlık vs.vs... birçok şeyi hızla hayatıma sokup kaybettiğim yıllara yetişme gayreti içerisinde kısa zamanda ne çok ilerlemişim. İyi bir işim, hayalimdeki mesleğim, tahsilim, kaliteli projeler, dernek yöneticiliği, yazarlık, sunuculuk, radyo programı, evlilik ve çocuk bunlar gerçekleşti ama daha gerçekleşmesini umut ettiğim beklentilerim de var. Zaten hayaller olmasa yaşamın anlamı da olmaz öyle değil mi?

Yaşamında güçlük yaşayan herkese yaşama sevinci vermek için sosyal medyayı aktif kullanıyorum. Gönüllü projeleri gerçekleştiriyorum. Örneğin Engelsiz Gazete bunlardan biri, burada engelli haberleri, yazdığımız yazılar, röportajlar vs. ile engelli arkadaşlarımıza ile gündemle ilgili bilgiler veriyor, hayata katılmaları yönünde cesaretlendirmeye çalışıyoruz. Elbette engelli olmayanlara da engellilik konusunda duyarlılık kazandırmak da ikinci bir amaç... Üçüncüsü ise evinden dışarıya çıkamayan internet sayesinde dış dünyaya açılan engelli arkadaşlarımızın da sponsorumuz olduğunda kazanç sahibi yapmak ama şimdi en azından gönüllü de olsa bir meşgalesi sahibi olmasını sağlamak..

Başarı merdivenlerini tırmanırken ne zorluklar yaşadım ve şu anda nerede neler yapıyorum? bunları anlatmakla bitiremem. Bundan dolayı kısa kısa da olsa anlatacağım umarım paylaşımlarım birilerine faydalı da olur... Neticede bizde bir zamanlar örnek aldığımız hayatları görerek mücadele verdik, sizlere öncelikle yaşama sevinci ve hayat mücade azmi kazandırabiliyorsam ne mutlu bana...

Kalın Sağlıcakla...

Sevgi ve Saygılarımla…

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..