Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Sorular ve Cevaplar

Sorular ve Cevaplar
 


NLP eğitimi alırken, eğitmenimizin anlattığı ve beni etkileyen yaşanmış bir hikayeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. 

Stanislavsky Lech’in evine giren naziler onu ailesiyle birlikte ölüm kampına götürürler. 

Ailesini gözünün önünde öldürürler. 

Lech, zayıf, acılı ve aç haliyle gün boyu diğer tutuklularla birlikte acımasızca çalıştırılır. Orada kalırsa öleceğini anlar ve kaçmak zorunda olduğunu düşünür. 

Sonra kendine sürekli “Bu korkunç yerden nasıl kurtulabilirim ?” sorusunu sorar. Çevresindeki diğer tutuklular “Aptal olma! Bu mümkün değil !” derken o “Nasıl kaçabilirim?” sorusunu kendine günlerce, haftalarca, hiç durmaksızın sormaya devam eder. 

Bir gün gaz odasında, öldürüldükten sonra yığın halinde kamyon arkasına doldurulmuş olan cesetleri (çıplak) görür. Sonra kendisine “Kaçmak için bunu nasıl kullanabilirim ?” sorusunu sorar. 

Gizlice soyunup cesetlerin arasına girer ve ölü numarası yapar. Araba hareket eder bir süre sonra cesetler açık mezarlığa yığın halinde boşaltılır. 

Kimsenin görmediği bir an oradan çıkarak 40 km. çıplak olarak özgürlüğe koşar. 

Bilin bakalım, onu kurtaran nedir ? 

Elbette kendine sorduğu sorulardır. 

Sizlerde hayatınızda herhangi bir problemle karşılaştığınız anda, kendi kendinize konuyla ilgili yaratıcı sorular sorun. Bu sizi konuyla ilgili araştırmaya ve çözüm bulmaya hazırlar. 

Sonuç olarak mutlaka o probleminizle ilgili bir çözüm oluşur. 

Problem çözme soruları :

1- Bu problemin güzel yanı nedir ?

2- Henüz mükemmel olmayan şey nedir?

3- İstediğim şekilde olması için daha neler yapmak istiyorum?

4- İstediğim şekilde olması için artık ne yapmak istemiyorum?

5- İstediğim şekilde olması için yaptıklarımdan nasıl zevk alırım?


Güçlendirici akşam soruları : 


1- Bugün ne verdim, bu gün ne şekilde bir verici idim?

2- Bugün ne öğrendim?

3- Yaşam kalitemi nasıl artırdım ya da bugünkü yatırımımı gelecek için nasıl kullanabilirim?


Güçlendirici Sabah Soruları : 


1- Şu anda hayatımda beni mutlu kılan nedir? Beni mutlu eden şey ne durumda ? Nasıl hissettiriyor?

2- Şu anda hayatımda beni heyecanlandıran nedir? Beni heyecanlandıran şey ne durumda ? Nasıl hissettiriyor?

3- Şu anda hayatımda beni gururlandıran nadir? Beni gururlandıran şey ne durumda ? Nasıl hissettiriyor?

4- Şu anda hayatımda beni minnettar kılan nedir? Beni minnettar eden şey ne durumda ? Nasıl hissettiriyor?

5- Şu anda hayatımda en çok hoşuma giden şey nedir? Beni hoşlandıran şey ne durumda ? Nasıl hissettiriyor?

6- Şu anda adanmışlığımı sağlayan nedir? Adanmışlığı sağlayan şeyden ne haber? Nasıl hissettiriyor?

7- Kimi seviyorum? Kim beni seviyor? Sevdiren şey ne durumda ? Nasıl hissettiriyor?

Bu sorular can kurtarandır. 

Onlar odağınızı ve yaşamınızı değiştirmede büyük rol oynarlar.

Sürekli olarak sorunlar üzerinde değil, çözümler üzerinde yoğunlaşırsanız, kısa süre sonra problemlerinize çözüm bulacağınızı göreceksiniz. 

Saygılarımla,

   

 

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..