Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '13

 
Kategori
Güncel
 

Sosyal Devlet (Yeşil kart, kaçak elektrik ve doğal gaz)

Sosyal Devlet (Yeşil kart, kaçak elektrik ve doğal gaz)
 

Yatma Yeri-Tokyo


Japonya’da deniz kenarında evsizlerin yattığı ranza şeklinde küçük yataklar görünce çok şaşmıştım. Sokaklarda ve caddelerde hiç dilenciye rastlamadım. Hep çalışan çabalayan insanlar  gördüm. Türkiye’de bir sürü dilenci ve sokaklarda yaşayan insan mevcut. Öncellikle bu insanların sokaklarda olması görsellik olarak çok olumsuz ve iç acıtıyor. Sokak insanları için belirli yerlerin hazırlanması bu insanları sokaklardan çeker. Dillenicilerin olması ayrı bir ayıp. Dilencilik kesinlikle yasaklanmalı ve eğer ihtiyacı olanlar varsa devlet onlara yardım etmeli. Özellikle Suriyeli dilencilerin durumu iç acıtıcı bir durum. Sokaklarda dilenen çocuklar acilen sokaklardan alınmalıdır. Eğer yardıma ihtiyaçları varsa onlara bu zor zamanlarında devlet yardım etmelidir. Sayıları çok olabilir ama bu zor zamanda bu insanlar ölüme terk edilemez ve oradaki güvenlik sağlanancıya kadar gönderilmemelidirler.  Suriyelilere karşı artan hoşnutsuzluk ve nefret hiç iyi bir durum değildir. Bu insanlar zor durumda ve savaştan kaçmış durumda ki bu insanlar 100 yıl önce Osmanlı imparatorluğu vatandaşıydı. Özellikle ucuza çalışmaları ve diğerlerinin işlerini engellemelerine yönelik şikayetler var. Haklı bir şikayet ama düşene vurmak olmaz. 600 yıl boyunca bu coğrafyada etkin güç olan Osmanlı imparatorluğu zayıflayınca bu coğrafya kökten zayıfladı ve yönetim boşluğu oluştu. Osmanlı İmparatorluğu sosyal devletin tüm gereklerini yerine getirmiştir. Türkiye Cumhuriyeti, vatandaş olsun veya olmasın herkese gerekli barınak,sağlık ve güvenliği sağlamlıdır. Japonya ve Almanya bir sürü yabancı nüfusa bakmaktadır ve barındırmaktadır. Özellikle Almanya yer, eğitim, gıda ve sağlık ihtiyaçlarında yabancı göçmenlere belli bir süre için yardımlar  yapmaktadır. Modern ve gelişmiş toplum olmanın gerekliliği yardım etmektir.

Yeşil kart uygulaması Türkiye’de uzun süre devam eden ve sosyal devlet olmak için atılan adımlardandır. Özellikle siyasiler halkın oylarını almak için bu uygulamayı başlattı diyebiliriz. Çokta gerekli bir uygulamaydı Türkiye’deki fakir insanlar düşünüldüğünde. Ancak zaman içinde zengin olanlarda “Bedava sirke baldan tatlıdır” misali ile kartları alınınca fakirlerden çok zengin ve orta sınıfın bedava sarı kartı oldu yeşil kart.Devlet kontrol mekanizması zayıf kalınca bunların sayısı arttı, durumu iyi olanlardan bu kartlar alınmalıdır. Yeni sağlık uygulaması kısmen de olsa herkesi sigorta kapsamına aldı fakat henüz yeterli değil. Yeşil kartılıların bazı hastanelere gidememesi ve belli hizmetleri almaması kabul edilebilir bir durum değildir sosyal devlette açısından.

Kaçak elektrik propagandaların gördükçe içim karardı. Özellikle etnik nefretti olan insanlar bunları çok kullanmaya başladı. Yok efendim bizim vergilerimizle bu kaçak elektrikler ödeniyor. Yok haram olsun.Daha neler..isteyen twitter ve gazete yorumlarına bakabilir. Şimdi öncellikle kaçak elektrik kullanımını hiç doğru bulmuyorum. Batıdaki yorumcu arkadaşlara da diyorum ki oradaki kaçak elektrik sizden alınmıyor. Bir şekilde doğu ve güneydoğu illerinden finanse ediliyor. Ayrıca Güneydoğu ve Doğuanadolu’da üretilen elektriğin çoğu batıya aktarılmakta. Ben oradaki vatandaşların yerinde olsam orada üretilen elektriği batıdaki yorumcu arkadaşlara helal etmem. Madem bölgelerinde bu kadar elektrik üretiliyor vermeyebilirler. Özellikle kaçak elektrik kullanımın ana sebeplerinden bölgedeki işsizlik, düzenli bir gelirlerin olmaması, geri kalmışlık ve katma değeri yüksek yatırımların olmamasıdır. Devlettin bir şekilde kontrolleri artırarak bu kaçak elektriğe son vermelidir. Ama, fakir insanlara da ucuz veya bedava elektrik desteği sağlanmalıdır ki bu kara propaganda kullanılmaktan çıksın.Sosyal devlet olmak bunu gerektiriyor, fakir insanların parası olmayınca nasıl parayı ödeyecekler???Eee işte yok….

Doğal gaz doğu ve güney illerinde kullanıma geçmiş durumda ancak yine fakir kesim mağdur duruma düşecektir. Parası olmayan vatandaş yine ya kaçak doğalgaz kullanacak veya kullanmayacak. Devlet düşük gelirli vatandaşlara tesisat ve ödeme yardımı sağlamalıdır ki doğal gaz sadece zenginin kullandığı bir hizmet olmaktan çıksın. Yoksa sosyal devlet kavramı anlamını yitirir.Geliri artan vatandaşlar hem elektrik hem de doğalgaz ücretini ödemeye çok gönüllü olacaklardır.

 
Toplam blog
: 36
: 491
Kayıt tarihi
: 28.10.13
 
 

Marmara Üniversitesi Endüstri Mühendisliği okudum. Yüksek Lisansımı Almanyada yaptım. Sağlık,  te..