Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Spor ahklakı üzerine

Ben, kendimi bildim bileli futbolu sporun ana direği olarak kabul etmiş ve futbol aşığı olan biriyim. Türk ve yabancı herhangi bir kanalda futbol oynandığını gördüğümde Tv'nin o kanalına sabitlenir ve mutlaka seyrederim. Bunu bu şekilde yapan ya da buna yakın davranan yüzbinlerce insan olduğunu da düşünürüm.

Fakat, teknoloji ilerlemesine bağlı olarak, bir de HD yayınlara geçilip yavaşçekim tekrarları izledikten sonra benim gözümde zeki, çevik ve ahlaklı sporcu imajı büyük ölçüde zedelendi.

Şimdi aşağıda anlatacağım hareketler çoğu zaman siz sayın okuyucuların da dikkatini çekmiştir;

Nedir bunlar?

Bir ikili mücadelede faul yaptığı açık olan futbolcunun sanki kendine faul yapılmış gibi hakeme itiraz etmesi ve sinirli bir şekilde el-kol hareketleri yapması.

Taca çıkan bir toptan sonra ufak bir tereddüt varsa bile açıkça görünen pozisyona "taç bizim" diye koşturan, olmayınca hakeme sinirli bir koşturmaca ile el-kol hareketi yapan futbolcu.

Rakip futbolcunun ayağına kasıtlı olarak tekme attıktan sonra sarı ya da kırmızı kart gören futbolcunun "ben ne yaptım ki" bakışı ve hayret ifadesi ile arkadaşlarına ve tribünlere "mağdur" hareketleri yapması.

Ceza sahası içinde kendini yalandan yere atıp sanki ayağı yerinden kopmuş gibi beş-altı takla atması, penaltının verildiğini gördüğünde de zıplayıp ayağa kalkması.

Rakibin ufak bir temasında, hedef olmasa da yüzünü tutarak ciyaklayıp kendini yerden yere atması ve rakibin suçu olmamasına rağmen oyundan attırmaya çalışması.

Rakibe faul yaparak gol atma, ofsayta yakalandığında yan hakeme parmak sallama, top sürerken çizgide taca çıktığında "çıkmadı" ya da "biz atmalıyız" diye hakemlere horozlanma...

Hatta "fair play" diye sakatlıkta, rakip ceza sahası yakınında topu dışarı attığında iade ederken topu taaa kaleye kadar geri gönderme...

Hangi birini saymalı bilmiyorum.

Ama şunu biliyorum. Bu şekilde yetişen futbolcuların (dürüst olanlarını tenzih ederim) benim ya da sizin çocuklarınıza verdiği imaj nedir?

Çirkeflik kazandırır ...

Çok bağıran, küfreden, itiraz eden hep haklıdır ...

Futbolcu sporcu değildir, onun için de zeki, ahlaklı olması gerekmez...

Futbol, gerçekten müthiş bir seyir sporudur, seyredenler ve taraftarlar için...

Ama futbolcuların büyük çoğunluğundan rica ediyorum.

"Lütfen zeki, çevik ve ahlaklı olun! Çocuklarımıza iyi birer örnek olun! Profesyonel de olsa futbol da bir spordur. Lütfen oynadığınız oyundan zevk alın ve bize de bu zevki aşılayın. Sizden rica ediyorum. Gençlerimizin geleceklerine ışık tutun çünkü on gencin en az sekizi sizleri örnek alıyor..."

İyi örnekler unutulmaz ama diğerleri...

Ertesi gün bile unutulmalarında toplum yönünden büyük fayda vardır.

Benden söylemesi...
 
Toplam blog
: 41
: 864
Kayıt tarihi
: 29.06.10
 
 

1959 Artvin Arhavi doğumluyum. İnşaat Mühendisiyim. Trabzonsporluyum. Ailesine, büyüklerine ve va..