Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Stresle baş etmeyi bilemedim bir türlü...

Stresle baş etmeyi bilemedim bir türlü...
 

Üç haftalık ilaç


Çok genç yaşlarda başladı stresli yaşamla tanışmam . Üniversiteye başladıktan sonra annemizi yitirmemiz, evdeki en büyük abla olarak sorumluluk almak, her şeyi kendime dert etmek sağlığımın bozulmasına yol açtı. Üniversitenin MEDİKO sundaki bir doktordn aldığım yardımla kendime geldim .

Geçim zorluğu vs derken sıkıntılar devam ediyordu... Ağlamak bir çözümdü benim için. Bazan mezarlığa gider orada ağlardım. Çünkü orada kimse neden ağladığımı sormazdı ki...

Yaşım yarım yüzyılı geçti bile hala baş edemedim stresle. Yaklaşık baş yıl önce kulakta ani iştme kaybı..ve sonrası sorunlar .. Biliyor musunuz bu ülkede psıkolog ya da psikiyatrise gitmek ayıp gibi. Devlet hastanelerinde bu tür hizmet veren klinik yok...

Kim yapıyor bu işi diye sorabilirsiniz? İç hastalıkları uzmanı doktorlar yatıştırıcı ilaçları veriyorlar. Sıkıntınızı söyleyince bu senin her zamanki halin al bu ilacı idare et der gibi ilacı elinize tutuşturuyorlar .

Alternatıf tedaviyi seçtim. Akapunktur ve KAMPOYAKU ( Çin ilacı) denilen doğal bitkilerden oluşan ilaç karışımı. İlacın bileşimi içinde bulunduğum koşula göre değişiyor. Akapunkturun sağlik sigortası kapsamımna girmemesi nedeniyle pahalı oluşu sık sık gitmemi engelliyor. Diger doktor uzakta.. Bir ara vereyim dedim, sıkıntılarım tekrarladı...

Uzak doğuya özgü tedavi hakkında hiç bir şey bilmiyordum en başında. Ama doktorum bana öyle güven verdi ki.. seni iyileştireceğim diye... Kaç kez gözyaşları ile sıkıntımı anlattım hatırlamıyorum. "Kİ " denilen bir sey var uzak doğu tedavi sisteminde. Sağlıklı kan dolaşımı o Kİ denilen şeyle ilgili. Sözlükte bile tam anlamını bulmak olanaksız. Enerji, bilinç diye tanımlanıyor bazan.

Geçtiğimiz günlerde işim nedeniyle ölmek isteyecek kadar stresli bir iki gün geçirdim. Tansiyon fırladı ki soluğu akapunkturcu aldım önce. İki gün üst üste kafadan ayaklara kadar iğnelendim. Alıştım artık. Sihir gibi. Vücutta genelde rahatsızlıga neden olan noktaya dokunuyor önce. Acıdıgını söyleyince ayak ve kolda bulunan HARİ(Japonca da ) akapunktur dilinde TSUBO denilen noktalara iğneyi saplıyor ve acı diniyor bir iki dakikada. Tabi sonrasında kişisel çaba gerekli stresden uzak kalmak, aldırmamak. Bilmem sizler becerebiliyor musunuz ama ben bu konuda başarılı değilim ve stres vücudumu kemiriyor adeta. Derin nefes alıp vermek yararlı deniyor onu da deniyorum sık sık ..

Yine çareyi ÇİN ilacında aradım ve bugün doktorumu zıyarete gittim. Sıkıntımı anlatırken yine tansiyon çıktı... Yine derinden nefes alma denemesi tansiyonda düşme ve üç haftalık ilaç...

Sağlık değerini bilmediğimiz en büyük hazinemiz. Stres ise en korkunç neden sağliğın bozulması için. Sayın doktorlarımız ve stres nedeniyle sağlığı bozulanlar beni biraz olsun anlarlar sanırım. SÜRÇÜ LİSAN ETTİYSEM AFFOLA...

Sağliklı günler diliyorum herkese...

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..