Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '21

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

ŞU ÖLÜMLÜ DÜNYA

Bu dünya ölümlü dünya

Her şey

Gelip geçici

Sonsuza değin sahipleneceğimiz

Hiçbir konu yok

Maddi olsun manevi olsun

 

İnsanoğlu

Sevinçlerini

Üzüntülerini

Varlığını

Yokluğunu

Her şeyi

Bırakıp gidecek bu dünyadan

 

Varacak

Allah huzuruna

 

Hesap gününde

Yaptıkları

İyiliklerle kötülükler

Kantara vurulacak

İyilikler ağır basınca

Allah katında olacak

İyilikler dünya insanlarınca

Allah razı olsunlarla anıldıkça

Cennet katmanlarında durmadan

Üst derecelere yükselecek

Kötülükler ağır basınca da

Cehennem katmanlarının

Altına altına itilecek

Cennet yüzü görmeden

Debelenip kalacak cehennemde

 

Bu gerçek de bize ders olacak

İnsanoğlu

Her yaptığının

Yanına kar kaldığını sanmayacak

Sadece

Yaptığı iyiliklerin kar olduğunu bilecek

Yaşamı boyunca

İyilikle uğraşacak

Kötülüklere el sürmeyecek hiç

 

Şu günlerde

İnsanlarımıza bakıyorum

Şaşırıp kalıyorum

Kazanımların peşinde koşuyorlar

Hem de delicesine

Hakka adalete bakmadan

Hak etmediğini yerine koyup

Elini eteğini ondan çekmeden duramıyorlar

Allah’ın

Hiç onaylamadığı durumdur bu

Allah’ın onayladığı durum

Elini iyilikten çekmeden yaşamaktır

 

Bu insan

Kırmaz

Kırılmaz

Daima

Güzel düşünür

Güzel söyler

Güzel davranır

İnsanlığı güzelliğe çeker de çeker

 

Ben

İnsanın ölümü düşünerek

Düşünce

Söylem

Tutum ve davranış geliştirmesini

Arzuluyorum

 

Şu ölümlü dünyayı

Sahipleneceğiz diye

Didinip uğraşmayalım

Herkesle birlikte olalım diye

Çalışıp didinelim diyorum

 

Şunu iyi bilelim

Şu dünyadan giderken

Bir kirli çorap bile götüremezken

Dünya malı benim olsun

Düşüncesine sarılmak

Bunun için de

Birçok insana zarar verdiğini düşünmeden

Kara düzene dalmak

Çok yanlış

 

Şuna iyice sarılalım kardeşlerim

Dünya

Hepimiz için yaratılmıştır

Hepimiz de birimiz için

Birimiz de hepimiz için yaratılmıştır

Bu bağlamda

Dünya nimetleri hepimiz içindir

Ben ne kadar yararlanıyorsam onlardan

Herkes de o kadar yararlanmalı

Asla

Açgözlülük ve tamahkârlık yapmamalıyız

Birbirimize hak tanımalıyız

Asla

Birbirimizin hakkını yememeliyiz

Allah Kuranda diyor ki

Kul hakkıyla gelmeyin bana

“Ben

Ufak tefek günahlarınızı affederim

Ama

Asla kul hakkı yiyenleri affetmem” der

 

İşte bu Allah öğüdü

Hepimize yol gösterici olmalı canlarım

Onun ışığında yol almalıyız

Bu dünyadan giderken de

Bu yönümüzün ağırlığı

Hissedilir olmalı

Hiç kimsenin hakkı üzerimizde kalmamalı

 

Hakkınızı helal helal ediniz

Benden yana helal ol canlarım

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..