Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '11

 
Kategori
Reklam
 

Subliminal reklamların çocuklara etkisi

Subliminal reklamların çocuklara etkisi
 

Çetin savaşlardan sonra yapılan sınıflandırma da Gelişmekte Olan Dünya Ülkeleri arasında yerimizi aldık. O gün bugündür üzerimizde oynanan siyasi oyunların kurbanı olduk hep, ancak yeni kurulan cumhuriyette siyasi sorunlarla uğraşmaktan başka konulara pek bakamadık ne yazık ki. Oysa açık kartlarla oynanan politik oyunlardan çok daha tehlikeli oyunlar üstü kapalı şekilde bizi tehdit ediyordu. Bunu fark ettiğimizde ise bekaret yaşımız 14’e düşmüştü, evden kaçmalar eskiye oranla yarı yarıya artmıştı. Aynı evin içinde yaşanan cinsel sapkınlıklar gazete manşetlerinden sıradan oldukları için düşmüştü. Ne yazık ki politikaya verdiğimiz ağırlıktan ötürü eğitim sistemimize sırt çevirdik, eğitim sisteminde ki reformu sınavlardan ibaret düşündük ve felaket çanları çalarken sadece sınavların formatlarıyla oynadık… Oysa bilinçsiz tüketici olarak elimize aldığımızı tüketmemizin başımıza neler açacağı bize anlatılmamıştı. “Nasıl bu hale geldik?”sorusuna verilebilecek örnek bir cevap. Bu gün çoğumuzun anlamadan kurbanı olduğumuz bir pazarlama stratejisi var: Subliminal Reklam Teknikleri… Bu teknikten bir örnekle bahsetmek gerekirse, Arabanızla otobanda normal bir hızla yol alırken yolun sağında ve solunda çeşitli billboardlar görürsünüz. Çoğu zaman üzerinde yazanı anlamayabilirsiniz. Ya da seçemezsiniz oysa beyniniz o reklam panosunda yazanı, gösterileni kaydeder. Ve tüketime geçtiğinizde, bu kaydedilme bilinçaltınızda ortaya çıkarak tüketeceğiniz ürünü seçmenizi sağlar. Bu işlemi gerçekleştiren gözün arkasında yer alan “fovea”. Fovea adeta kamera gibi çalışır, kaydeder fakat anlamlandırmaz. Zamanı geldiğinde kullanılmak üzere beyine iletir. Foveanın bu özelliği subliminal stratejinin temelini oluşturur. Subliminal Yöntem’in en çarpıcı kullanım alanı ise gelişmiş ülkelerin gelişmemiş ülkelere uyguladıkları zihinsel oyunlardır. Bunun sebebi ise gayet açık. Hedeflenen ülkenin çöküşünü içten başlatabilmek. Değerlerini yok etmek, alışkanlıklarını değiştirmek. Freud’a göre kişinin en aciz noktalarından biri cinselliktir. Subliminal yönteminde kalbi cinselliktir. Ünlü x bir içecek firması marketlerde satışlarını arttırmak için içecekleri öyle bir sıralar ki, üzerinde ki işaretler kutular alt alta gelince “SEX” yazısını ortaya çıkartır. Ve kişinin en aciz noktasına anlamadan hitap edildiğinde kişi cinsellik barındıran bu ürünü öncelikle tercih eder. Ancak bu tüketim kişinin isteği doğrusuyla gerçekleşmiyor. Şöyle ki bu tekniğin uygulandığı ambalajlara ne kadar baksanız da biri size göstermediği sürece bu hileleri fark edemiyorsunuz. Dolayısıyla beyninizin ifa edilmesine engel olamıyorsunuz. İşin daha da acı kısmı, sadece pazarlama tekniği olarak da kalmamış bu yöntem, çizgi filmlerde, bilgisayar oyunlarında da uygulanıyor. Kısacası biz çocuğumuzun ruh sağlığı için televizyonda ki tecavüz sahnesi haftalarca konuşurken gündüz kuşağında izlediği çizgi filmde sizin bile beyninize gizlice giren sembolleri kontrol edemiyoruz. Etkileri hala tartışılan bu yöntemin Türkiye’de de göz ardı edilmemesini arzu ediyorum.  

 
Toplam blog
: 58
: 1647
Kayıt tarihi
: 13.05.09
 
 

Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümü öğrencisiyim. Okumak, yazmak ve hayata dair yorumlar ya..