Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Haber
 

Suçlu bulundu: Sigara böreği !!!!!

Suçlu bulundu: Sigara böreği !!!!!
 

Dün hayli ilginç bir haber okudum. Sigara böreğinin, çağrışım yaparak çocukları kötü alışkanlıklara özendirdiği düşüncesiyle adının değiştirilmesi talebinde bulunulmasıydı..

Yeşilay Gebze şubesinin, sigara böreği denilmesi yerine ''yeşilay böreği'' denmesi için TDK (Türk Dil Kurumu)' na başvurması bir hayli ilginç geldi bana..

Pes yani dedim kendi kendime....

Sanki herşeyimiz dört dörtlük, sanki her davranışımız çocuklara birer örnek de bir sigara böreğimizin adı kalmıştı çocukları kötü alışkanlıklara özendirecek.. Sokaklarda elinde sigara dolaşan insanlar dan daha mı kötü etkisi olacak, annelerinin elleriyle yaptığı sigara böreğinin çağrışımları.. Önce sigarayı sokaklara okullar da toplum önün de uluorta yerlerde içilmemesi için ciddi çalışmaları yapmaları gerekiyor..

Zararsız ve masum bir sigara böreğinin, adı bu diye değiştirilme talebi için yapılan çalışmaları gereksiz buluyorum...Yani sigara böreği yiyen bir çocuğun, çağrışım yaparak sigaraya başlama ihtimalini ben en son ihtimal oılarak bile sanmıyorum..

Sigara böreğinin adına kadar, çocuklar sigaranın kendisini adım attıkları her noktada görebiliyorlar.. Ailede, marketlerde, okullar da, ve sigarayı geçtim artık daha zararlı maddeleri bile kolaylıkla görebilecek hale geldiler.. Bana göre sigara böreğinin adıyla uğraşmaktan vazgeçip daha ciddi konular için kafa yormaları gerekiyor..

Nitekim de TDK Başkanı Şükrü Haluk Akalın ''Sigara böreği isminin tıpkı kol böreği gibi benzetme yoluyla türetildiğine, dilde benzetmelerin doğal olduğuna ve sigara böreğinin sigarayı özendirmeyeceği savını kendini örnek vererek açıklamış.. Prof.Akalın '' Sigara böreğini senelerdir severek yememe rağmen, bir tek sigara içmek aklıma gelmedi'' diyor..

Böreğin sigarayı özendirici bir etkisinin olmadığını ve dilbilgisi açısında da kullanılmasında sakıncası olmadığını belirterek yeşilay Gebze şubesinin bu teklifini reddetti.'' Bu sözcükten olumsuz bir anlam çıkmaz, değiştirilmesine gerek yoktur'' kararına vararak resmi bir yazıyla Yeşilay' a bildireceklerini açıklamış..

Deveye sormuşlar boynun niye eğri, o da demiş ki ;Nerem doğru ki....Onun gibi bizim de hangi işimiz doğru ki...Sanki her davranışımız çocuklarımıza olumlu birer örnek de, yine tekrarlıyorum bir sigara böreğimizin adı kalmıştı kötü örnek olacak..

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..