Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Efsane FB 1907 Baterist Metin

http://blog.milliyet.com.tr/efsanefb1907

20 Eylül '08

 
Kategori
Öykü
 

Sultan Süleyman'ın Askere Cezası

Sultan Süleyman'ın Askere Cezası
 


Osmanlı'nın muhteşem hükümdarı Kanuni Sultan Süleyman, ordusuyla sefere çıkmıştı... Ordu, kararlı lâkin ağır ağır ilerlemekteydi... Yolun hayli dar olduğu bir bölgede, ordu mecburen üzüm bağlarının içerisinden geçiyordu... Havanın aşırı sıcak olması sebebiyle asker susuzluktan kıvranıyordu...


Çok güzel, harikulâde üzümlerin yetişmiş olduğu bir bağdan geçerken, askerin biri dayanamayıp, bağdan bir salkım üzüm koparmak suretiyle, biraz olsun susuzluğunu giderdi. Sonrasında asker, asma ağacına, yediği üzümün değerinin hayli üzerinde bir para bağlayarak yoluna devam etti.


Çok geçmeden mola verilmişti ki, bir köylünün kan ter içerisinde koşarak geldiği görüldü. Köylü Hıristiyan'dı ve ısrarla padişahla görüşmek istediğini dile getiriyordu. Nihayetinde köylüyü Sultan Süleyman'ın huzuruna çıkardılar...


Kanuni, köylüye sordu...


"Nedir bu halin, yoksa askerler sana zarar mı verdiler?"


Köylü...


"Efendim, ben şikâyet için değil, aksine memnuniyetimi bildirmek için geldim."


Kanuni...


"Askerlerim sizi memnun edecek ne yapmışlar ki?"


Köylü...


"Askerleriniz bağdan geçtikten sonra, asmanın dalına bağlanmış bir kese gördüm, keseyi açtığımda para vardı... Dikkatli bakınca, bir salkım üzümün koparılmış olduğunu farkettim. O zaman anladım ki, koparılan üzümün karşılığı olarak para bırakılmış. Sizin böyle güzel ahlâklı askerleriniz olduğu müddetçe sırtınız yere gelmez!"


Kanuni, o askerin derhâl bulunmasını emretti ve nihayet asker bulunarak, padişahın huzuruna getirildi.


Kanuni...


"Niçin izinsiz iş yaparsın? Parası verilmiş olsa bile, sahibinden habersiz mal almanın caiz olmadığını bilmiyormusun?" diyerek askeri azarladıktan sonra, "Bu asker derhal ordudan uzaklaştırılsın" diye de emir verdi.


Hıristiyan köylü şaşkınlık içerisinde Sultan Süleyman'a sordu...


"Ama ben bu askerin mükâfatlandırılması için gelmiştim, siz onu niye cezalandırdınız?"


Kanuni...


"Kursağında, haram lokma bulunan bir askerle zafer kazanılmaz!.. Bu nedenle sadece ordudan attım... Eğer ki aldığı üzümün parasını bırakmamış olsaydı, işte o zaman kellesini de kurtaramayacaktı!"



Kaynakça: Menkıbelerden
 
Toplam blog
: 1907
: 3759
Kayıt tarihi
: 28.07.07
 
 

03 Şubat 1967 İstanbul doğumlu, romantik bir müzisyenim işte... Müzik, bateri, spor, Fenerbahçe, ..