Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Taksim'de gördüklerim, duyduklarım

Taksim'de gördüklerim, duyduklarım
 

YILBAŞINDAN BİR GÜN ÖNCE TAKSİM MEYDANI


21 Mayıs 2012 Pazartesi

Ofis Taksim’ e taşınalı, nerdeyse 5 ay oldu. Meydana bakan cephede ofisimiz. Sırtım dönük çalışıyorum. Fakat en üst katta olduğumuzdan sanırım, meydandaki çoğu sesleri duyabiliyoruz, çoğu olaylara da şahit oluyoruz. O kadar çok olaya şahit oluyoruz ki, kafamız şişiyor bazen lüzumsuz seslerden. Düşündüm taşındım. Yazmaya karar verdim.

Bugün 21 Mayıs 2012 Pazartesi, öğlen de Büyükşehir Belediyesi, Taksim Cumhuriyet Sanat Galerisini gezdim. Türkiye Ressamlar Birliği üyeleri karma resim sergisi, gezmenizi tavsiye ederim.

Sonra Borsa Lokantasında yemek yedim, yemekten sonra meydanda yürüyüş yaptım, insanları izledim.

Meydanda her zaman gördüğüm bir olay var. Gezerken veya ofisten baktığımda da görüyorum. Aynı belli tipler. 7-8 kadın, ayrı ayrı ya da 2 kişi, oturuyorlar, bazen erkekler yanına geliyor. Konuşuyorlar, kadın ve erkek bir yere gidiyorlar. Sonra kadın dönüyor. Erkek dönmüyor. Daha sonra yine aynı hareketler. Bu arada erkek mi, kadın mı ne olduğu belli olmayan tiplerde meydanda görünüyorlar. Bu olaylar her gün rutin devam ediyor.

Bugün ofiste, yemekten döndükten sonra, yanık kaval sesi dinledim, akşama kadar. Hem çalıştım, hem de müzik bedava. Ses meydandan geliyor. Fakat kimin kaval çaldığını seçemedim. Profesyonelce çalıyor. Paydostan sonra, metro ya doğru giderken, hergün devam eden rutin olaylarda değişen bir şey yok.

Saat akşam 19.00 herkes evine gitmek için koşuşturuyor. Burası Taksim ve İstiklal Caddesi, gezmeye gelenler cabası.

Ayrıca Taksim Meydanı, yılbaşından birkaç gün evvel süslemeleri ile nasıl görünüyor, eklediğim fotoğrafa bakınca, etkileneceksiniz sanıyorum.

Taksim Cumhuriyet Sanat Galerisi (Meydanda Atatürk heykelinin tam arkası, Fransız Konsolosluğuna varmadan)

Ofis meydana bakıyor. Otellerin karşısında.

 

Not: Günlüklerim, bir gün sonra yayınlanacaktır. 

 
Toplam blog
: 74
: 350
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Ordu ilinde doğdu. İstanbul'da büyüdü. İlk ve orta, lise eğitimini İstanbul'da tamamladı. Ünivers..