Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '07

 
Kategori
Kuş Gözlem
 

Talih kuşunun kör gözü!

Talih kuşunun kör gözü!
 

Ramazan bayramının üçüncü günü, apartmandan çıktım, tam arabaya bineceğim...

“Şıp!”

“Biri balkona çamaşır astı herhalde” dedim, önemsemedim.

Siyah ceketimin omuzu ilişti gözüme, olmaması gereken alacalı bir madde var.

Bir de dokunsam.

Kuş lökü!

Hem kızdım hem şaşırdım.Kızgınlığı anladınız, şaşkınlığın nedenini merak ettiniz belki de..

Düşünsenize Türkiye’de yetmiş milyon insan yaşıyor, kanatlı hayvan sayısını bilmiyorum.

O sayısını bilmediğim kanatlılardan bir tanesi küçücük gö..... poposunu, o kadar milyonun içinden benim tepeme denk getiriyor.

***

Bayram bitti.

Günlerden pazartesi, öğleden sonra iki gibi Ömer ağabey aradı.

“ Ne oldu lan, bayramda da aramadın!”

Haklı adam..

“ Halamın oğlunun düğünü vardı da telaşta unutmuşum ağabey kusura bakma”

......

“ Nerdesin sen?”

“ Şuayipin bahçesinde çay içiyorum.( Başka yerde bilmez zaten, gidip konbaba gibi bu soğukta oraya oturur).

“ Tamam, ağabey on dakikaya oradayım”

Ömer ağabey montunu giymiş, bahçenin başköşesine kurulmuş.

Geçmiş bayramını kutladım, elini öptüm..Bayram kritiği yapıyoruz.. Masadaki kül tablasının üzerine;

“ Şıp!”

İnsan ister istemez gökyüzüne bakıyor tabii

Kuş aynı kuş mu diye merak ediyor..

“ Iskaladı bu sefer”

“ Efendim”

“Yok, bir şey ağabey”

***

Bu sabah işe geliyorum, yolumun üzerinde sürekli uğrayıp öteberi aldığım bir benzinlik var.

Marketten çıkmak üzereyim, adımımı attım..

Ayakkabının üzerine;

“ Şıp!”

Pompacı gördü durumu

“ Ağabey bir adım daha atsaydın kuş kafana pisliyeceğdi”

“ Tanıdık o kuş”

“ Anlamadım ağabey”

“Kuş diyorum....Tanıdık!”

.....

***

Akşamüzeri ofiste çalışıyorum, kapı açık çocuklar kendi aralarında konuşuyor;

“ Sayısal loto üç buçuk trilyon devir etmiş.”

“ Deme be!”

“ Vallahi billahi”

***

Allah sizi inandırsın çocukken köyde babaannemlerin evin karşısında, elektrik direğinde bir leylek yuvası vardı..O zaman bu motoru bozuk kuşun yaptığını leylekte yapmıştı bana.( Olayın detayına girmek istemiyorum)

Babam başıma geleni duyunca gidip seri bilet almıştı..

Düşünsenize; kafasına talih kuşu pisleyen zengin oluyorsa, adamın oğlunun coğrafyasını leylek değiştirmiş... Nasıl umutlanmasın...

***

Şimdi bu yazdıklarımı kafanızda harmanlayın, ben hayatında sayısal loto oynamış adam değilim, bu sefer oynayayım mı? Hatta ortak oynayalım mı?

Foto:http://tr.wikipedia.org/wiki/Leylek

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..