Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '07

 
Kategori
Müzik
 

Tanışma bitti

Tanışma bitti
 

Haziran 2005… Hayko' yla tanıştığımı sandığım yıllar… Mayıs 2007 Tanışma Bitti!
Hayko' yu ilk Shaft' ta izleme şansını bulmuştum. O günden sonrada müptelası oldum!

Sözde; Sakin Olmam Lazım demişti… Ama sahnede izledikten sonra şok geçirmiştim! Şaşırmıştım… İlk başta bu adam ne yapıyor dedim! :) Evde albümünü dinlerken gayet rahat şarkılarını dinlediğim Hayko sahnede bambaşkaydı!

Büyüleyiciydi! Mükemmeldi! Kusursuzdu!

Bugüne dek neden daha evel sahnede hiç izlemedim diye kızdım kendime…
Hatta utandım! Müziğe tapan; -duygularını, vücuduyla ve sesiyle bütünleşerek- müzikte devrim yaratan birini nasıl olurda daha önce sahnede izlemem diye.

Sahnede kendini bulan tek insan bence!

Sahneyle, şarkılarıyla bu kadar bütünleşen, sözleri, mimikleriyle ve hareketleriyle tiyatral bir biçimde aktaran birini daha görmemiştim.

Hırs, kavga, şiddet, korku, inat, duygusallık, rahatlık… Hepsi bir aradaydı!

Parçalarında geçen sözler aslında pozitif ama Hayko bize bu sözleri herkesin en iyi anladığı dilde "DÖVEREK" anlatıyor! :)

Kendisini en iyi şekilde ifade edebildiği için bu kadar duygu karmaşasının içindede en mutlu olan kendisidir.
Altyapısı o kadar kuvvetli ki, yaptığı müziğin bile bir tarzı yok! Gerçekten ortaya karışık bir müzik çıkmış aradığınız her tarz var içinde… Arabesk, rock, klasik, metal, elektronik, opera… Enstrümantal her şey.

Kendine güvenen, komplekssiz, kendisini çok iyi tanıyan, mütevazı, hırslı, inatçı, kendine özgü tarzı olan…
Bambaşka biri. En önemlisi de kimseye benzememsi ve çok zeki olması!

O ne kadarda kendisine deli dese de 1 deliyi 1000 akıllıya değişmem.

İlk dinleyenler için biraz garip gelebilir çünkü alışılmışın dışında, fakat dinledikçe bağımlısı olacağınıza eminim.
Monoton bir albüm değil parçalar arası geçişleri o kadar iyi yoğurmuş ki kesinlikle dinlediğiniz parçanın bittiğini fark etmiyorsunuz. Bu demek değildir ki bütün parçalar birbirine benziyor! Aksine birbirlerinden çok farklı parçalar.
Bu geçişi sağlamak zor zaten ama Hayko' yu gerçekten tebrik ediyorum bunu çok iyi bir şekilde başarmış!
Şarkı sözleri ise o kadar farklı o kadar başka ki, duygu yoğunluğu başınızı dönderiyor.

Parçalarını ilk dinlediğimde, sözlerin güzelliğini, yoğunluğunu, kafiyesini, fark etmemiştim. Çünkü müzik kulağınızı o kadar iyi dolduruyor ki sözleri geri plana atıyor. Ama 2. 3… dinleyişinizde söz&müzik birbirini resmen tamamlıyor! Kopamıyorsunuz!

Albümün kapak tasarımı ve içeriği KUSURSUZ! Parçalarla olan uyum ve konsept kesinlikle 10 üzerinden 10!

Kliplerine gelirsek, ilk albümünde ki kliplerinden sonra asıl Hayko "Yalnız Kalsın" la karşımız çıkıyor. Klip tek kelimeyle muhteşem!!! Müziğin ışıkla olan kurgusuna hayran kaldım!!! Şimdiye dek izlediğimi klipler içerisinde en güzeliydi diyebilirim.

En önemlisi de albümlerini tek başına yapabilmiş olması… Sözlerden, müziğinden, düzenlemesinden tutunda prodükterlüğüne kadar.

Hayko anlatmakla bitmez! Dolu dolu bir insan!

Müziğini ise yaşamanız ve hissetmeniz lazım….

"Ağır ağır ölür beden"

"Son kez gölgemden gölgen koptu"

Teşekkürler Hayko Cepkin! Müziğini bizle paylaştığın ve yarattığın için!

 
Toplam blog
: 2
: 1052
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

B.Ü mezunuyum. İlgilendiğim ve duygusunu yaşadığım her konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Kültür..