Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '13

 
Kategori
Haber
 

Tanju Çolak'ın kellik ilacı işe yarıyor muymuş?

Tanju Çolak'ın kellik ilacı işe yarıyor muymuş?
 

.


 


Râhmetli Kemal Sunal’ın, başrollerini  Oya Aydoğan’la birlikte üstlendiği  1978 yapımı bir filmi vardı. 100 Numaralı Adam. Hatırlayanlarınız olacaktır;  filmde halkın güvenini kazanmış  Şaban’ın (Kemal Sunal) bir reklam şirketi tarafından kandırılmasının hikâyesi anlatılıyordu.

Halk, reklamını sırf  Şaban yapıyor diye, sahtekâr şirketin işe yaramaz bozuk ürünlerine bilmeden teveccüh gösteriyordu. Şaban ise durumun farkına geç de olsa varıyor ve yaptığı hatadan dönüyordu.

Hele filmin sonunda bir sahne vardıki;  Kemal Sunal  aldatıldığını anladıktan sonra halka gerçekleri açıklarken şöyle söylüyordu:

…Uyanamadım kardeşler önceleri…bunların dertleri elinize geçen beş on kuruşu kapmak. Karşılığında on para etmez malı sizlere yutturmak. Evine konserve alacak Hatçe  nine;  bozuk. Bakkal buzdolabı alacak; bozuk…Şampuan alacak saçı dökülecek (!)…Affedin beni, hakkınızı helâl edin.

Futbolun efsaneleşmiş ismi  Tanju Çolak uzunca  süredir saçlara güyâ iyi gelecek bir bakım yağının reklamında  rol alıyordu. Reklama göre, bu ürünü satın alıyorsunuz ve saçlarınız daha bakımlı, daha güçlü ve  canlı oluyordu. En önemlisi ise dökülmeyi önlüyordu.

Ancak vatandaşlardan  Sağlık Bakanlığı’na gelen şikayetler artınca durum değerlendirmesi yapan Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK), tüketicilerin yanıltıldığına  hükmetti ve ürünü yasakladı.

Tanju ise kendini şöyle savundu; "İnsanların sağlığına zararlıysa yasaklanmasına memnun oldum. Ben bu yağı bakım için kullanıyordum ve saçlarıma iyi geldi. Hiçbir zaman tanıtım reklamlarında saç çıkarıyor diye bir ifade kullanmadım". 

Öyle savundu ama  ürünün yasaklanmasının gerekçesi  böyle bir ifade kullanılması değil ki. Aksine, kararda böyle bir ifadenin zaten kullanılmadığına vurgu yapılıyormuşçasına;

"Ürün tanıtımında, ürünün alopesi (kellik) adlı hastalık tedavisinde kullanıldığı imajının yaratıldığı ve bu durumun Kozmetik Yönetmeliği'ne uygun olmadığı kararına varılmıştır" denmektedir.

Evet, tanıtım reklamlarında saç çıkarıyor diye bir ifade yok ama ürünü kullandığınızda saçlarınızın dökülmeyeceğine ve kelliğin tedavi edileceğine dair yanlış imajı çağrıştıracak her türlü üstü kapalı vurgu var.

Tanju Çolak bir dönem Türk halkına büyük sevinçler ve heyecanlar yaşatmış, Avrupa gol krallığına kadar yükselmiş bir kral.

Türk halkı da onu seviyor.

Onun yerinde olsam, hiç çekinmeden aldatıldığımı ya da hata yaptığımı söylerdim. Ayrıca bundan sonra bu tip reklam tekliflerinde daha dikkatli değerlendirme yapacağımı da eklerdim.Tıpkı Şaban'ın mezkûr filminin sonundaki gibi Türk halkından helâllik istemeyi de ihmâl etmezdim.

Bu sayede Avrupa gol krallığından gelen krallığın, gönül krallığıyla taçlanmışlığına hâlel getirmezdim.

Tabii hayat onun, tercihler onun. Ben içimden geçenleri söyledim.

Sabrın sonu ile

 
Toplam blog
: 269
: 1885
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Kabataş Erkek Lisesi Matematik (1992) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mak..