Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '16

 
Kategori
Tarih
 

Tarihleriyle Mart ayında neler oldu?

Tarihleriyle Mart ayında neler oldu?
 

Atalarımızın bir iki sözü ile başlıyorum yazıma.  “Mart ayı dert ayı” Mart ayı gelince kimi yerlerde havalar birden soğuk oluyor. Bunun içinde:”Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır. Ben şahsen 1970’lerde Güneydoğu’nun bir dağ köyünde öğretmenlik yaptığım günlerde bir Mart ayında zor geçen bir kış günlerini yaşadım. Mart ayı gelince kar, tipi çoğaldı. Çocuklarımızın( öğrenciler)   üç, dört gün okula gelmediklerini hatırlıyorum. Tabi buda Vilayetin emri ile oldu. Okulda yakacak kalmadı, nerde kırık, dökük bir sıra, kapı pencere varsa tümünü yaktık. Çevrede köylerden de odun bulamadık. Bir de oto sıkıntısı vardı, başka yerlere gidemedik. Zaten yollar yarım metreyi geçen karlarla   dolu idi. İşte bunlar Mart ayının  bize yaşatılan zorda olsa  güzelliklerinden  biri idi..Mart ayı güzel ilk bahar havasında geçerse  büyüklerimiz şöyle  der: Mart martlar, tavuklar yumurtlar” diye…  Her neyse sözü fazla eğip bükmeden tarihleriyle Mart ayı içinde olan, bitenleri  kısaca yer vermek suretiyle  sizlerle paşlaşmak istiyorum: 

* 1 Mart 1991- Meşhur Taraf Dergisi’nin çıkışı,

*  2 Mart İmam Buhari’ nin vefatı,

*  3 Mart 1924 Hilafetin kaldırılması,

*  4 Mart 1193 Selahaddin Eyyubi’nin vefatı

*  5 Mart 2011 Tahir Büyük Körükçü’nün vefatı,

* 8 Mart 632 Veda Hutbesi,

* 8 Mart 1921 Dünya Emekçi Kadınlar Günü

* 12 Mart 1921 TBMM tarafından İstiklal Marşının kabulü,

*12 Mart 1971 bir askeri darbenin yapılması,

* 13 Mart 624 Bedir Savaş,

*16 Mart 1915 İstanbul’un işgali

* 18 Mart 1915 Çanakkale Zaferi

* 19 Mart 1448 / 2. Kosova Zaferi,

* 23 Mart 1960 Bediüzzaman’ın Urfa’da vefatı,

*23 Mart 1973 Âşık Veysel’in vefatı,

* 24 Mart 809 Halife Harun Reşit’in vefatı,

* 25 Mart Muhsin Yazıcıoğlu’nun vefatı,

*30 Mart Fatih Sultan Mehmed Hanın doğumu.

Ayrıca Mart ayında  göçmen kuşların yuvalarına döndüklerini ve bir yumurta  mevsimini yaşadıklarını  biliyoruz. Örneğin bizim balkonda kırlargıçların    yavuru bile çıkarlarını görüyorum.  Ayrıca   kedilerin   zaman zaman bir birleriyle  kızıştıkları günlerdir mart ayı...

Mart ayında benim tespit ettiklerimden birkaçıdır. Bu konuda araştırma ve inceleme yapacaklar için belki lazım olur diye bunları sunuyorum. Başka da bir düşüncem yoktur. Mart ayında daha önemli olaylar varsa MB’lar tarafından eklenmesini dilerim. 

Mart ayının tüm evrende sağlıkla barış ve kardeşlik duyguları içinde geçmesini diliyorum.

Abdülkadir GÜLER 

09 Mart 2016-  SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..