Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Taş devrinde dişi ağrıyan birini düşündüm

Taş devrinde dişi ağrıyan birini düşündüm
 


Bir kaç gündür eski dolgulu bir dişim; "Eee yeter be 10 sene oldu bende ağrıyacam artık" diyerek gece uyutmaz olunca beni bu gün kalkıp doktora gittim ve iki dişim kanal dolgu tedavisine alındı. Diş etine yapılan iğne ile birlikte çenemi hissedemez hale geldim ve dolgu iğneleri diş sinirlerimi alırken hiç bir ağrı yoktu.

O esnada ağzımın içini aydınlatan ışığa bakarken bir anda Taş devrindeki bir insanı düşündüm; dişi korkunç derecede ağrıdığında ne yapıyordu acaba diye geçirdim aklımdan. Büyük bir ihtimalle bitkilerle ağrıyı geçirmeye çalışıyordu veya bir şekilde çekiyordu ağrıyan dişi fakat durun bakalım o devirde taşı dahi yontmayı ve av malzemesi olarak kullanmayı yeni yeni keşfeden o insanlar neyle çekeceklerd ki dişi? Ne yapıyorlardı sahi, varmı acaba bununla ilgili bir kanıt bırakılmış bir mağara yazısı?

Dişi ağrıyan bilir ne meret bir şey olduğunu, işte o ağrıdan sonra gelişmiş tedavi teknolojisi ile o ağrıdan kurtulurken bunların hiç birisine sahip olmayan ilk insanları düşünmeden edemedim ve ciddi ciddi de araştıracağım bu konuyu. Bence sizde araştırın, bulgularımızı paylaşalım. Ben bir şey bulursam buraya ekleyeceğim merak etmeyin. Saygılarımla...

Bulduğum yazılar:

http://www.cnnturk.com/2006/bilim.teknoloji/bilim/04/07/tas.devri.adami.dis.hekimligi.yapiyordu/168633.0/index.html

Diğer Blog yazılarım için

 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..