Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '07

 
Kategori
İnternet
 

Tasarım time bocalaması!

Tasarım time bocalaması!
 

Uzun zamandır blog yazamamamım bir diğer sebebide, gitmiş olduğum kursunda etkisi ile kendimi iyice web tasarım konusuna kaptırmam oldu.

Bazen çok sıkıcı bir uğraş gibi geliyor aslında. Mesela bu duyguyu en fazla hissettiğim zamanlar, yapılan işin kod tarafı. Hani çok güzel bir bahçenin toprağıyla ilgili kimyasal bilgiler vardır ya.. Buna benziyor web tasarımıda...

Aslında ilk başlarda -bundan 5-6 sene önce- kendi kendime öğrenmeye başladığım zamanlarda bu kadar kasılmıyordum. Ama şimdi ne yapsam beğenmediğimden dolayı , 1 günde yapıcağım işi 5 güne çıkarır oldum.

İnternette çok kolay her konuda döküman bulunabiliyor aslında. Forumları araştıran, hatta arama motoruna web tasarım yazan herkes fikir sahibi olabiliyor çoğu konuda. Ama tek kötülüğü bulunan dökümanların belli forumlarda tek bir konu halinde olması. Şöyleki siz bir resmi gif'e çevirebilmeyi öğreniyorsunuz ama, o resmi gif halinde nereye ve nasıl koyacağınızı bulamıyorsunuz bir türlü. Bu da çok araştırma gerektiren bir durum halini alıyor. O kadar çok foruma üye olmuşum ki, sırf forumlara üyelik yapabilmek için farklı bir mail adresi açtım ordan gelen mailler toplansın diye.

Neyse son 4 aydır kursa gidiyorum. Bildiklerimi pekiştirmek ve pekişen bilgilerimi belgelendirmek amaçlı. Her ne kadar belgelerin geçerliliğine karşı karşı koyulmaz bir nefret beslesemde gidiyorum işte... Son zamanlarda düşünüp taşınıp forum kurmaya karar verdim bende sonunda. Amaç yapabiliyormuyum diye bakmak değildi aslında, bir şekilde uğraşınca oluyormuş sözüne inanıyorum çünkü.

Amaç şu ;

Kursa gitsede bir insan, kursta öğrendiğiyle kendi öğrendiği çok farklı oluyor. Kurs içerisinde eğitmeni takip etmek, konudan sapmamak uğruna o an aklına gelen çok iyi bir fikri uygulamaya geçiremediğinden ya fikir uçuveriyor aklından yada o konuya gelmeyi bekliyor öğrenmek için.

Sorduğu sorular hele ki müfredat dışı ise eğitim iyice zorlaşıyor. Peki bunların benim yaptığım site ile alakası ne?

Alakası şu ;

Öyle bir site olmalı ki, siteyi yapan kişi değil, siteden birşeyler alan kişi oluşturacak siteyi. Yani şimdilik sadece forum aşamasında. Zamanla foruma eklenen konularla forumun anasayfası ve içeriklerini, kullanıcılar forumdan öğrendikleri konular yardımı ile gerçekleştirecek. Bunun yanında tasarımını geliştirmiş ve kendine kişisel bir site yaparak referans göstermek isteyen kullanıcılar içinde bir alan hizmeti sağlayacak ilerleyen zamanlarda. Yani sonuçta site bir kişi tarafından yapılmış bir destek/ yardım sitesi değil tasarimtime.com kullanıcıları tarafından hazırlanmış ve forumda neler öğrenilebileceğini, web&grafik tasarım ın yeniliklerini ve bu yolla neler yapılabileceğini göstermek amaçlı yayında olacak.

Son 1 aydır bir fiil uğraştığımda bugün oturup kendi kendime umarım iyi birşey yapıyorumdur diye düşünüp durdum. Sonra kendi kendime bocaladım. Neden kötü olsun ki diye. Umarım umduğum gibi gider ve gerçekten insanlara birazda olsa faydası dokunur!

 
Toplam blog
: 34
: 984
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Yoktur hakkımızda söylenecek söz... Hakkımız da yoktur, hakkımızda birşey söylemeye zaten... Bir eli..