Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '20

 
Kategori
Anılar
 

Tayra'nın Arkadaşları

Köyde doğdum.Benim iki yaş küçük kızkardeşim var. Daha ilkokul başında başladı kavgalarımız, okul boyunca devam etti. Ağır sözler söylerdik birbirimize. O bana sürekli Tayra derdi. Babam bizi öğretmene şikayet etti. Bunları terbiye et dedi okulpenceresinden. Öğretmen bizi iyice benzetti. Beni daha çok dövdü. Ortaokul ve lise yıllarında kavgamız kesildi. O ticaret lisesini bitirdi, özel bankada memur oldu. Tayra Ankara Ticari İlimler Akademisini bitirdi.Devlette görev aldı. 

Tayra 22 yaşında gurbete çıktı. Her izinde köyüne gelir, oyunlar oynar, içki masalarında yerini alırdı. Çocukluk arkadaşlarıyla beraber oldu her zaman. Ruhi,Ramazan,Remzi,Celal,Eyüp akranlarıydı. Hep bu arkadaşlarıyla gezdi, yedi içti. Çaycuma'da iki kızkardeşi vardı. Onlara da ziyaretler yapardı ama uzun kalmazdı.Bankacı kardeşinin arabası da vardı.Hiç bu gün beraber gezelim demedi. Aradan yıllar geçti, Tayra 45 yaşındaydı. Almanya'dan izine gelen ablası, açtı ağzını yumdu gözünü,'sen neden köy arkadaşlarınla geziyorsun, Nurten'le neden gezmiyorsun.'dedi. Şaşırmıştı, ne karışıyorsun dedi. Tayra o zaman maliyede müdür muavini olarak görev yapıyordu. Küstü Saltukova'dakievine hiç gitmedi. Ablası da ona gelmedi.

Tayra arkadaşlarına hiç bir şey söylemedi, aynen arkadaşlığı devam ettirdi. Masaları kuruyorlar, içip eyleniyorlardı.

Bir gün bankacı kızkardeşi telefonda'yetti senin arkadaşların'dedi.Küstahlık bu,büyüğüne nasıl konuşuyor. Bir arkadaşımı küçümsüyor, işçi diye.

Bu Almanya'da yaşayan ablası kızkardeşim Nurten ile çok samimi, içtikleri su ayrı gitmiyor. Abla darıldı Tayra'ya. Tayra da kızkardeşine mesajla fırça attı. Şimdi iki kızkardeşle dargın. Arkadaşlarıyla her köye gittiğinde buluşuyorlar.,

Artık Tayra da emeki, arkadaşları Köyde kamelyada mangalı yakıyorlar, şerefe,dostluğa kadeh kaldırıyorlar.ismail Kaya Tayra'nın adı.

Arkadaşları,Ramazan Uzun,Ruhi Uzun,Remzi Uzun,Eyüp Uzun. Dostluğumuz bakidir. Remzi Uzun aramızdan ayrıldı. Mekanı cennet olsun.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..