Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '20

 
Kategori
Anılar
 

Güle güle Metin Akdeniz

               GÜLE GÜLE METİN AKDENİZ

 

Metin Akdeniz’i kaybettik aziz dostlarım.19 Eylül 2020 Cumartesi vefat etti, Çeltikçi Camiinden ikindi namazından sonra namazından sonra Granta mezarlığında dualarla toprağa verildi. Uğurlamada 40 kişi ya vardı ya yoktu. Korona virüs korkusunda pek gelen olmamıştı.  Allah rahmet eylesin diyorum. Tek kelime ile Metin Akdeniz güzel bir insandı.

 

Dostlarımızı bir bir kaybediyoruz. Ancak onların anıları içimizdedir.  Yaklaşık 35 yıldır Söke’deyim. O günden bu yana ayrılıp öbür âleme giden dostları yazıyorum:

 

Hilmi  Meydan, Mehmet Ali Asrav, Avukat Ahmet Güçsav, Prof. Dr. Mehmet Eröz, Nihat Eröz, Samim Kocagöz, Ferzan Gürel, Halil Fırat, Mustafa Özcanyüz, Selim Sabit Pülten, öğretmen Ramazan Özenç, İsmail Dalgıç,  Ekrem Karakaş,  Mehmet Karakaş, Şevki Gemicioğlu, Koca Müftü Mustafa Yazıcıoğlu, Efsane Vali Recep Yazıcıoğlu,  Musa Elitaş, Süleyman Kara, Mehmet Ali Akkar,  Mızrap Nazlı, Eski Aydın Milletvekili M. Kemal Yılmaz, Ali Kocabaş,  Ahmet Bayrav, Ahmet Bayram, Ali İhsan Hanaylı, Mustafa Karabıyıkoğlu, Ahmet Altümsek, Mesut Coşkun, Mustafa Özçakır,  Önder Özokumuşoğlu, Aşkın İhsan Işıklı, Necip Alpan, Nebahat Alpan, Muslu ailesinden Emine Gezerler, Hüseyin Muslu, Yusuf Çakır, Ömer Faruk Helvacı,  Ömer Yaya,  Sadettin Demirayak,  Muhittin Özşarlak, Halil Özşarlak,  Muhtar Zeki Acet gibi dostlar bunlar hemen aklıma gelenlerden bazıları. Bunların hepsi bir bir uçup göçtüler ve bir daha da geri dönmediler. Unuttuklarım varsa özür dilerim. Bu adı geçenleri güzel insanları uyandırmak istedim ve rahmetle anmak istedim.  Mekânları cennet olsun.

 

Metin Akdeniz Denizli / Çardak ilçesi doğumlu idi.(1940)  İlkokuldan sonra okuma imkânını bulamadı. Vatani görevinden sonra PTT ‘de görev yaptı.  Emekli olduktan sonra Söke’ye yerleşti. Sanatımıza, kültürümüze hayrandı. Söke Şairler ve Yazarlar Derneğinde görev aldı. Kendi imkânlarıyla Hayatından Kesitler,  Şiirler, Çardak İlçesinin Folklor kitabı ve bir hikâye kitabı yayımladı.   Şiirleri ve öyküleri Söke Yerel gazete ve Sarızeybek dergisinde göründü. Son zamanlarda bir hayli rahatsızlandı. Korona Virüs’ten dolayı bir araya gelemedik. Ancak telefonla bir iki kez konuşabildik. Bir kez aradım, telefonda “ hocam konuşamıyorum, hiç iyi değilim. Bana hakkınızı helal ediniz “ diyordu. Gözlerim adeta yaşardı. Birkaç gün sonra bir daha aradım, eşi çıktı telefonda:” Hocam Metin Bey hiç konuşamıyor, hastaneye götürdük,   eve geri döndük.  Maalesef hiç iyi deldir“ dediler. Bir gün sonra telefonda Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Tülay Sarayköylü” beni arada.  Kadir bey,  Metin Akdeniz’i kaybettik” dedi. Heyhat” dedim. Bir dostumuzu bir arkadaşımızı daha kaybettik…  Cenazesi Söke / Çeltikçi Camii’nden ikindi namazından sonra kaldırıldı ve Granta Mezarlığında dualarla Âşık Veysel’in dost olarak bildiği “Kara Toprağa” verildi. Korona Virüsten dolayı sessiz, sedasız uğurladık. Güzel, kadir, kıymet bilen, hatırnaz bir insandı. Allah rahmet eylesin, ailesine ve tüm sevenlerine başsağlığı diliyorum.    

 

Metin Akdeniz Söke Şairler ve Yazarlar Derneğinde Yönetim Kurulu üyesi idi.  Tuntaşlar Pasajında 3. Katta bir yerimiz vardı.  Her gün sabah saat 9 da gelir ve akşam saat  17.00  eve giderdi. Okulda torunlarım var, onları eve getireceğim “ diyordu. Bu konuda dakikti. Dernekte onun özel bir masası ve bir koltuğu vardı. Ondan başka hiç birimiz orada oturmazdık. Masada Metin Beyin bilgisayarı, çantası,  masa takvimi, kalemlik, v. s.  vardı. Şimdi masası, bilgisayarı, çantası, yanda kitapları ve birkaç plaketi üzgün, mahzun duruyorlar. Yaklaşık beş aydır bunlar Metin’i bekliyorlardı.  Ancak nafile. O bir gönül adamı idi. Onun bunun hakkında ileri, geri hiç konuşmazdı.  Gönüllerde derin izler bırakıp gitti, yolu acık ve aydınlık olsun… O, bizim gideceğimiz yere bizden daha erken koşup gitti. Ölüm hepimiz için vardır. Onu, bunu kırmadan aramızdan elveda etti…  

 Ben onu böyle tanıdım. Bir kez daha Allah’tan rahmet diliyor ve ailesine, sevenlerine baş sağlığı diliyorum.  Güle güle Metin Akdeniz diyorum. Yolun açık ve aydınlık olsun. 

 

Sevgili okurlarım, sözlerimi koca Yunus Emre’nin bir değişiyle yazımı bitirmek istiyorum:

 

Sular hep aktı geçti

 

Kurudu vakti geçti

 

Nice Han, nice Sultan

 

Tahtı bıraktı geçti

 

Dünya bir penceredir

 

Her gelen baktı geçti…

 

                        Yunus EMRE 

 

Abdülkadir GÜLER 

20..9.2020-  SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..