Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Tek Güzellik İnsanlıktır

Bu dünyada

Bir tek güzellik vardır

O da

İyi insan olabilme çalışması

Ve

Bunu başarıp iyi insan olmaktır

 

Ancak

İyi insan olmuş insan mutlu olur

Diğerleri

Asla mutlu değildirler

Mutlu görünürler ama yalandır

 

Sahte mutluluk

En çok yaşıyor görüneni yakar

 

İnsan

Herkesi kandırabilir amaa

Bir tek kendini kandıramaz

 

Her insanın sahteliği

O insanı rahatsız eder

 

Çünkü

Vicdan denen bir gözetleyici vardır

Her insanda

 

O gözetleyici gözetler durur insanı

Güzel yaptıklarını sevgiyle

Sahteliklerini üzüntüyle karşılar

O gözetleyici

 

Tanrı

İnsanı yaratmış ona bir de vicdan vermiş

 

Vicdanını kandıramazsın

Vicdanına uygun işler yapacaksın

Aksi takdirde

Yaptığın vicdansızlık

Daha dünyadayken seni cezalandırır

Vicdan azabı denilen ceza seni yer bitirir

Diyerek uyarmıştır

 

İşte canlarım

İnsana düşen budur vicdanını dinlemektir

Onun azabını çekmekten kaçınıp

Güzel düşünce söylem ve davranış sergilemektir

 

Tanrının

En çok sevdiği insan işte bu insandır

 

Daima

Güzel düşünen

Güzel söyleyen

Güzel davranan insan

Yaşarken

Tanrının sevgi ve hoşgörüsünü kazanır

 

Ben durmadan

Bu yolda yürümek istiyorum

Kınamayı ayıplamayı şikâyeti bıraktım

Kendime ve işime sarıldım

Daima güzel düşünmeye

Güzel söylemeye

Güzel davranmaya çalışıyorum

 

Asla karamsarlığa ümitsizliğe düşmüyorum

Sıkıldığım anlarda Tanrıma sığınıyorum

Ona güveniyorum ve yardımlarını bekliyorum

 

Şuna inanıyorum

Tanrım benim sıkıntımı benden iyi bilendir

Ve beni bu sıkıntıdan en gerekli zamanda

Kurtaracak olandır O

 

Gelin canlarım

Hep birlikte

Şu

Ayıplamadan kınamaktan olur olmaz şikâyetten

Uzak duralım

 

Kendimize bakar olalım

Başkasında gördüğümüz rahatsız edicileri

Öncelikle kendimizden temizleyelim

 

Sonra canlarım

Yanlışların düzeltilmesi için Tanrıya yalvaralım

 

Mutlaka ve mutlaka

İyi insan olalım gerçek mutluluğu yaşayalım

Şu gelip geçici yaşamı kendi elimizle güzel kılalım

Selam sana ey iyi insan

 

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..