Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '11

 
Kategori
Güncel
 

Tek istekleri konaklamak ve doyunmaktı... Oysa...

Tek istekleri konaklamak ve doyunmaktı... Oysa...
 

Öğleni bulan kahvaltı saatimde, tek lüksüm olan çay keyfine gömülmüşken, bu klavye, gazeteleri dolaşır, Facebook’a göz atar.

Bu sabah, “Acıyı bal eyle”diğimiz dostlarımdan Selami’nin haberiyle allak bullak oldum. Selami, hayvan dostudur, onların dillerinden anlar. Belli ki onun da canı çok yanmış.

Haberi kendisi kaleme almıştı. Kaynağını rica ettim. Sabah erken haberlerinde TV’de dinlediğini yazdı.

Akşama kadar, sevimli sevimsiz, doğru yanlış bin bir iş ve düşünceyle uğraştım.

“Umurunda mı dünya?” demeye kararlıydım ya sözüm ona...

Saçımı boyadım, makyaj yaptım, şöyle güzelce giyinip kendime caka sattım. Aynadaki arkadaş, dilini çıkardı yüzüme karşı. Terbiyesiz !... Garip el hareketleri yaptı bir de... İade ettim, arkamı dönüverdim.(Bknz.: http://blog.milliyet.com.tr/ant-olsun-ve-sart-olsun-ki-umursamayacagim-----nerde-benim-su-cimbizla-ayna----/Blog/?BlogNo=335246  ya da  http://www.izedebiyat.com/yazi.asp?id=103865)

 ......................

Ne yaptıysam haberi aklımdan çıkaramadım. Hatta bir ara tekrar uyumuşum. Ondan kaçmaktan yorgun düşmüş olmalıyım.

Bu kez düşümde gördüm onları.

Göğün güneşten yoksunluğuna, griliğine aldırmıyorlardı. Kahverengi, siyah üzerine minik benekleri  aşağıdan görünmese de, koşturan füme renkli bir bulut olmuşlardı. Belli ki konaklayacakları, doyunacakları  bir yer arıyorlardı. Öylesine özgür, birbirlerini terketmeden, gerektiğinde ağırlaşıp bekleyerek dolaşıyordu göklerde  bu minicik bireylerin oluşturduğu bulut...

Bir yer bulmuş olmalılar... Yavaşça çöktü o füme bulut... Gözden yitti, gitti...

Gelirler mi diye bekledim. Bir sigara yaktım. Gelmediler. Sonra gece oldu.

Biliyorum uykudayım. Hangi aşamasındayım, bilmiyorum ama uyuyorum.

Birden ateş bastı her yanımı. Yanıyorum. Cayır cayır, cayır cayır yanıyorum ve kimse yok. Kızıl yalımlar sarmış her yanımı... Kollarımla ellerimle savuruyorum yalımları... Savurdukça, kollarımı ellerimi, her yanımı yalayıp tutuşturuyor onlar...

Fırlamışım. “Bir duş iyi gelir” diyorum.

Gelmedi.

.................

Şimdi saat 01:45. Yeni bir güne döndü akrep ve yelkovan.

Fırlattım cımbızla aynayı, oturdum klavyenin başına.

Aradım, haberin kaynağına ulaştım. Yine yandım kavruldum; ateşin birazını sizlere fırlatırsam rahatlayacağımı düşündüm. Hoş görün artık. “Dostluk kötü günde belli olur” derler ya... Bir kez daha sınayalım bakalım.

“Kendim için istiyorsam, namerdim” diyerek ikiyüzlülük yapmayacağım. Kendim için istiyorum. Çünkü sen, ben’sin;  ben sen’im sevgili okur. Hep birlikte göklerin mavi, gri bulutlarıyız.

Hep birlikte; su, toprak, gök, mineral, bitki ve ağaç ve siyanür ve benzin ve ateşiz... Akıl almaz, kan dökücü silahlarız biz... Bebeleri bile gözümüz görmez... Kör, sağır ve dilsiz oluveririz çoğu kez.

BİZ İNSANIZ...

Hep birlikte, Yozgat/Yerköy’ün insanları, çayırları, sazlıklarıyız...

Madimak oteliyiz biz..

Benzini döken, kibriti çakanız...

İnsanları ve sığırcıkları kızıl yalımlarda yok edenleriz...

BİZ, İNSANIZ!... CANİ ve HAİN!... VAHŞET SÖZCÜĞÜ,  YETMEZ OLDU YÜKSEK BECERİLERİMİZİ  TANIMLAMAYA...

BİZ İNSANIZ !... ECCO HOMO !... HOMO SAPİENS!...

................................

HABER :

(Onlar, 19-22 cm boylarında, 94 gram ağırlığındadır. Minicik yumurtaları, mavi ve beyaz renktedir/ V.sevil)

Her yıl aynı vakitlerde aynı yere gelerek en az iki ay konaklayan sığırcık sürüsünden rahatsız olan mahalleli, kuşların konakladığı sazlığı ateşe vererek kurtulmak istedi.

Kısa sürede büyüyen yangın sonrasında olay yerine gelen itfaiye ise yaşanan bu katliama müdahale etmedi.

Yangının çevreye yayılmamasını engelleyen ekipler yanan kuşları söndürmek için çaba sarf etmeyince ortaya katliamları anımsatan bir sahne çıktı.

http://tvarsivi.com/yozgatta-sigircik-suruleri-topluca-yakildi-24-12-2011-izle-i_2011120688931.html
http://www.kamupersonel.com/son-dakika/12/22/2011/rahatsiz-oldular-katliam-yaptilar.htlm
............................

HABERLER... Yanmaz, tutuşmaz, ıslanmaz, yaralanmaz, acımaz. HABERLER, narkotiktir.

..............................

Bilgi:

Sığırcık kuşu

Fiziksel özellikleri
Yaklaşık 19-22 cm boylarında, 94 gram ağırlığında bir kuştur. Yazları vücutları tamamen yeşil-mor ışıltılı siyah, kışları özellikle baş ve vücudün alt taraflarında belirgin beyaz beneklidir. Gaga sarı, ayaklar kırmızı renklidir. Genç kuşlar kahverengidir.

Yaşam şekli

Ülkemizin her tarafında her mevsim görülen yerli kuşlardır. Ormanlık ve ağaçlık olan heryerde rastlanırlar. Göç mevsimlerinde bazı bölgelere ve ağaçlara yüzlercesi birden konar.

Böceklerle, bazen meyve ve tohumlarla beslenirler.

Yuvalarını kovuklara ve duvar deliklerine sap ve kökler kullanarak yaparlar. 4-7 yumurta bırakırlar. Kuluçka süreleri 12-13 gün, yavruların uçma süresi 14-17 gündür.

Ötüşleri "çirr-spett" şeklindedir

(Wikipedi)

........................

BİLGİ... Bilgi nedir, sevgili okur?...

SEVGİ... Sevgi nedir, sevgili okur ?... Ben sizi niçin seviyorum ?...

Vildan Sevil

26. 12. 2011

03:15

 

 

 

 
Toplam blog
: 102
: 882
Kayıt tarihi
: 07.06.11
 
 

1949 İstanbul doğumluyum. Emekli edebiyat öğretmeniyim. Çeşitli edebiyat sitelerinde, çeşitli kon..