Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '06

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Tek kişilik komite

Milletvekili izleme komitelerinin Ankara`da toplantı yapacağı haberi Milliyet gazetesi yazarı Derya Sazak tarafından kaleme alınmıştı ve telefon numaraları veriliyordu yazının altında. Hemen verilen telefonu çevirerek merkezi Bodrum`da bulunan Muğla milletvekili izleme komitesi ile temasa geçerek Ankara`da toplanılacak yerin adresini aldım. Toplantı günü salonda toplandığımızda 22 ilden katılımcı olduğunu görünce çok sevindim. Ben ilk defa katılıyordum bu toplantıya daha önceki toplantıyı son anda öğrendiğim için kaçırmıştım. iki gün sürdü toplantı çok güzel bir diyalog vardı katılımcıların arasında, herkes ilinde yaptığı çalışmayı anlattı. Katılımcıların tek düşüncesi yapılan kamuoyu yoklamalarında güven konusunda en alt sıralarda olan siyasetçilerin dikkatini çekerek, yaptığı görevi genel baskanı şakşakcısı olmak yerine, milletin vekili oldugunu kendisine hatirlatip, halkin nefesinin enselerinde oldugunu, bilicli bir toplumun artik eskimis politika yapma bicimini kabul etmedigini, geldikleri ile hizmet icin gittiklerini unutmamalarini milletvekillerine hatirlatmakti. Toplanti salonunda Izmir`den katilmis mimar bir bayan vardi. Birbirimizin telefonunu alarak isbirligi yapmak uzere mutabakata vararak diger katilimcilar kendi illerine bizde Izmir`e donduk. Izmir`e geldikten sonra mimar bayan ile birkac kere gorustuk. Izmir`den konu ile ilgilenen bir kuyumcu birde demir tuccari vardi ama, onlarin daha cok bu is ile cikar amacli ilgilendigi kanisina vardim ve onlarla diyalogu kestim. Mugla milletvekili izleme komitesinin calismalarini rehber olarak alip calismalara basladim. Yaptigimiz calismalarin ozetini gazetelere fax cekerek bildirdim. Gazetelerin bu konu ilgisini cekti ve hemen diyalog kurup gazetelerine davet ettiler. Gazetelerin politika muhabirleri cok ilgilendiler bu konu ile butun muhabirlere bu konu ile ilgili asparagus haber yapmamalarini aksi halde basimin belaya girebilecegini ima ettim. Eger boyle bir sey olursa hem boyle bir calismanin sonunun gelecegini yada bir daha bu konu ile ilgili kendileri ile diyalog kurmayacagimi belirttim. Itiraf edeyimki muhatabim olan milliyetten sayin Emine Gozen tam destegi ile hep arkamizda oldu. Diger arkadaslarda birgun olsun yanlis birsey yazmadi hep yazacaklari konuda dikkatli oldular. Cunku tek yasal dayanagimiz anayasanin 25 inci maddesi her Turk vatandasi dusuncelerini yazi ve resim ile yayma hakkina sahiptir.maddesi idi. Yani gazetelerin cikarilma gerekcesinin dayandigi madde. Muhabir arkadaslar milletvekili izleme komitesi adina gittigim komitede yer alan isimleri ogrenmek istiyorlardi. Mimar hanim belediyede gorevli idi, pekde calismaya gonullu gorunmuyordu, nasil verebilirdim onun ismini diger iki kiside zaten uzak duruyordu calismalara. Isim vermesem soracaklar yani bu komite tek kisilik komite mi ? diye. Her seferinde dikkatlerini baska tarafa cekerek bu soruyu gecistirdim. Evet aslinda tek kisilik komite, cunku butun cevremdeki arkadaslarim baslarina bir sey gelme korkusu ile mesafeli davraniyordu konuya, sadece ben uzerinde calistigim konuya inanarak egiliyordum. Ilk olarak Izmir milletvekillerinin ve bakanlarin meclis, ev ve cep celefonlarini ogrenerek ise koyuldum. Ilk aradigim milletvekili Atilla Mutman`in danismanina kendimi tanitip yaptigimiz calismayi anlatinca, sizdemi demesi uzerine hayal kirikligina ugradim. Nasil yani dedim, sizde mi ? Izmir`den bir avukatda bu is ile ilgileniyor, hemen avukatin telefon numarasini isteyerek avukati aradim. Yerinde yokmus, yardimcisi bir doktor idi ona ulastim ben sizinle konusamam dedi, bir hafta sonra avukatla konusurken ters ters davraninca, anladimki bu isler cikar amacli oluyor, kimse onunde engel istemiyor. Bizim kendi gobegimizi kendimiz kesmemiz gerekiyordu. Bir taraftanda komite icin birilerini bulmam gerekiyordu, sonunda mezar taslarindaki isimlerden hayali bir komite olusturdum, bir daha gazeteciler sordugunda isimleri hemen vermek uzere. Bir yandanda seminer duzenlemem gerekiyordu bu konu ile ilgilenen insanlari yanima cekmek icin. Kimin kapisini caldi isem salon bulamadim seminer duzenmek icin, isin icine milletvekili sozu girdimi sorumlular veremeyiz deyip kestirip atiyorlardi. Bir turlu toplanti yapacagim salon bulamiyordum, ama kendimi sanki hemen seminer yapacakmis gibi hazirliyordum. Sekreter arkadas butun gun internetten gazeteleri tarayarak Izmir milletvekili ve bakanlar hakkinda bilgi depoluyordu. Buyuk Millet Meclisi dergisine uye olmustum, bu dergi meclisteki butun calismalari, verilen sozlu ve yazili soru onergelerini, neticelerini, meclis icindeki aktiviteleri, olen yada evlenen, cocugu olan milletvekillerinin isimlerini yayinliyordu. Bu kaynak bizim icin cok onemli idi, her ay parasiz olarak gonderiyorlardi. Bu arada elde ettigim milletvekili devamsizlik raporunu basina gonderince kiyamet koptu listenin basinda Mehmet Kostepen yer aliyordu. DYP den istifa etmisti, kendisine saygim sonsuzdu, bizi Izmir`deki ofisinde agirladigi halde gorevim geregi milletvekili devamsizlik raporunu yayinlamak zorundaydim. Buyuk Turkiye Partisinin Karsiyaka ilce teskilatindan birisinin araya girmesi ile Karsiyaka Ataturkcu dusunce Derneginin salonunu bizim seminer yapmamiz icin tahsis edebilecegini ogrenince hemen ilgililerce temasa gecerek seminer gununu belirledim. Her sey hazirdi bir tek eksik vardi, bu komite hala tek kisilikti, bana mezar taslarindan aldigim isimler eslik edemiyecegine gore birilerini bulmam gerekiyordu. Sanki pazarlamaci gibi konu ile ilgili kim ararsa gidip tanisiyordum. Sonunda Izmir ilinin yesilyurt semtinde Migros magazasinin mudurunun seminerde komite uyesi olarak yanimda yer alacagini ogrenince piyangodan buyuk ikramiye cikmis gibi cok sevindim. Katilimcilar icin sandalye ve tepegoz denilen slayt gosteri cihazi gerekiyordu. Ataturkcu dusunce derneginin hemen yanindaki kiz lisesinin mudurune giderek isteklerimi belirttim. Hic tahmin etmedigim halde bayan mudur cok yardimci oldu, bende odasinin halilarini ucretsiz yikama sozu verdim. Sira ses duzeni ayarlamaya gelmisti tanidik birinde aldigim telefon numarasi beni, yenisehirdeki cingenelerin icine goturuyordu, telefonla konustugum sahis bana yardimci olacagini soyledi ve adresini verdi. Adrese gittigimde sarap icenlerin arasinda daracik sokaklarda adres ararken, kelle koltukta toplum adina birsey yapmak ugruna nelere katlandigimi sonradan fark edebildim. Salona gidip ses duzenini kurduk. Toplantiya 3 yerel tv ve 7 gazete muhabiri katildi, cok memnun olmustum. Ilk defa 67 kisi katiliyordu boyle bir toplantiya Mugla milletvekili izleme komiteside bizi yanliz birakmadi. Bu arada disariya asilacak afis zamaninda elimize ulasmayinca, bunun sorumlulugunu Migrostaki arkadas almisti arabami vererek almasini rica ettim. Afis geldiginde arabami carpmisti. Bir darbede burdan aldik. Cok basarili bir seminerin ardindan muzik sistemi icin evlerinden aldigim arkadaslari anlasmamiz uzerine geri goturdugumde kendimi mahalleler arasi cingene kavgasinin icinde buldum, yaklasik 500 kisi birbirinle kavga ediyordu, cok korktum ama yara almadan ciktim aralarindan. Ben tek kisilik komiteye bir kisi daha eklemistim o gun icin ama, sahsi bir daha gormedim ama gercekten komiteye yeni uyeler katildi seminerden sonra. Artik komite tek kisilik degildi.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...