Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '06

 
Kategori
Teknoloji
 

Teknolojinin gözünü seveyim..!

Teknolojinin gözünü seveyim..!
 

Hay ALLAH, powerpoint sunuşunun flash diskimde olduğunu zannediyordum. Ancak dosyayı kopyalamamışım, bunu eve gelince anladım. Peki şimdi ne olacak? Sunuş dosyasını daha evvel e-posta yoluyla göndermiştim, sunuş için kullanmak zorunda olduğumuz bilgisayarda normal şartlarda bu dosya mevcut olacaktı. Morphy yasası olmaz olur, bir sorun çıkarsa öylece kalakalırım. Tedbir olarak bir kopyasını da yanıma almalıyım.

Önce işyerinde açık olan bilgisayarıma logmein (daha evvel bloğumda yer vermiştim, http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=677) internet servisiyle uzaktan bağlandım. 17 MB büyüklğündeki dosyayı sıkıştırmayı denedim, çok fazla sıkışmadı. Bu haliyle bunu e-posya yoluyla hotmail hesabıma göndermek mümküm olmayacaktı.

Sonra aklıma firmamızın ortak kullanımdaki ftp servisi geldi. Bütün e-postalarımı saklarım, geleni de gideni de silmem. E-posta arşivinden bilgi sistemdeki ilgili arkadaştan gelen e-postadan ftp sitesi için gerekli kullanıcı ismi ve şifreyi aldım.

Uzaktan bağlı olduğum işyerindeki bilgisayarda internet explorer aracılığıyla önce bu siteye girip, ardından sunuş dosyasını buraya kopyaladım. Uzaktaki bilgisayarımda işim bitince bağlantıyı kesip evdeki kendi bilgisayarıma döndüm. Bundan sonrası aynı kullanıcı ismi ve şifreyle ftp sitesine bağlanıp, ilgili dosyayı bilgisayarıma indirmek oldu. Hepsi bundan ibaret.

Teknolojinin gözünü seveyim, eğer ne yapacağınızı ve nasıl yapacağınız biliyorsanız, olmayacak birşey yok. Benim gibi unutkanların hatalarını bile örtebiliyor.

Hoşcakalın..

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..