Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '06

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Televizyon! Neden bu kadar çekicisin?

Televizyon! Neden bu kadar çekicisin?
 

Birkaç gündür yazıma ara vermek zorunda kaldım. Nihayet, şimdi yazıyorum ve bir şeyler paylaşmanın mutluluğunu tekrar tadıyorum. Bugün her evin vazgeçilmez üyesi, televizyondan biraz bahsetmek istiyorum. Vazgeçilmez üyesi diyorum, çünkü gerçekten öyle. O kadar kendini kabul ettirmiş ki, onsuz bir gün geçiren pek az sayıda insan vardır herhalde.

Ben, artık bazı televizyon programlarının kabak tadı verdiğine inanıyorum. Televizyondaki programların büyük bir çoğunluğu diziler, şiddet içeren yapımlar, niteliksiz yarışma programları ve bir sürü magazin programlarından ibaret. Peki nerde eğitici programlar? Nerde kaliteli yapımlar? İnsanlara ümit vererek geçici şöhretler yaratmak, ne kadar kolay değil mi? Aslında bu bir tuzaktır ve aklını kullanan, bu oyunlara gelmez.

Aslında, tamamen arz-talep meselesi! Televizyon patronlarının dediği de şu: "Halk istiyor ki bu programları reyting alıyor." Çıkar amaçlı düşünülürse; sonuçta bu işten para kazanıyorlar ve hangisine talep çoksa, o programı yayınlıyorlar. Ama bu kime kazandırır? Bu durumda aslında kimse kazanmaz, sadece bir kesim kazandığını zanneder. Çünkü toplam büyümez. Şöyle düşünürsek; bu sektörde çok iyi para kazananlar verdır ve olacaktır da. Ama ülkemizin daha iyi yerlere gelmesi için; bir şeylerin değişmesi gerektiğine inanıyorum. Sadece kişisel çıkarlar düşünülmemeli, topluma da yarar sağlayacak işler yapılmalıdır.

Bu durumda bize de görevler düşüyor. Televizyonlarda şiddet içeren programlara, her gün yeni bir yüz olarak karşımıza çıkan ve çoğunlukla adını, şanını bilmediğimiz kişilerden oluşan dizilere, ünlü olmayı vaadeden yarışma programlarına olan talebimizi azaltabiliriz. Bu değişim, toplumumuza çok şey kazandırır. Özellikle de gelişme çağında olan çocuklarımıza büyük yarar sağlar. Bir de dikkatimi çeken şey; nerde eğitici, toplumu yönlendirici, faydalı bir program varsa hep geç saatlere konuluyor. Örneğin; "Abbas Güçlü ile Genç Bakış"... Çoğu kez sabahladığımı bilirim; sırf bu programı izleyebilmek için... Neden daha erken saatlere konulmaz? Çünkü bu program erken saatlerde reyting almaz da ondan... Yine belirleyici biziz her zamanki gibi...

Unutmayalım ki kumanda bizim elimizde ve aslında her şeyi biz yönlendiriyoruz. Seçimimiz ne kadar iyi olursa, yaşam kalitemiz de o derece iyi olur.

 
Toplam blog
: 2
: 1278
Kayıt tarihi
: 05.07.06
 
 

1985 Sinop/Boyabat doğumluyum. Ktü İşletme mezunuyum. Samsun'da ikamet ediyorum...