Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '14

 
Kategori
Eğitim
 

Teog tercihinde Meslek Lisesi çok bilinmeyenli denklemi !

TEOG tercihlerinde Fen, Sosyal Bilimler ve Anadolu lisesi tercihlerinde meslek liselerindeki kadar belirsizlikler olmadığı için pek sorun yaşanacağını zannetmiyorum. 2014 Yılı Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Uyulaması Tercih Ve Yerleştirme e-Kılavuzu 11. Sayfasında ‘Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile Din Öğretimi Genel Müdürlüğüne bağlı okulların Anadolu lisesi, Anadolu öğretmen liselerinin sosyal bilimler, fen ve Anadolu lisesi statüsüne dönüştürülmesi nedeniyle tercih işlemleri sürecinde herhangi bir mağduriyete sebep vermemek için tercih listelerinde okulların eski ve yeni adlarına yer verilecektir.’ maddesi vardı. Bu bilgiler meslek liseleri haricinde verilmedi. Meslek liselerinde ise okulların kontenjan listelerinin en sağında bulunan '?' işaretine tıklamayı akıl etmeyenler bu bilgilere ulaşamadı. '?' işareti ile ilgili açıklayıcı bir bilgi sitede yer alabilirdi...

Gelelim asıl konumuza. MEB’in yayınladığı kılavuza göre; "c) YEP’e göre öğrenci alan tüm resmî ve özel mesleki ve teknik Anadolu liselerinde kayıtlar Anadolu meslek lisesi programına alan tercihi olmaksızın yapılacaktır. 10’uncu sınıfta alana geçiş işlemleri öğrencinin YEP, 9’uncu Sınıf Yıl Sonu Başarı Puanı ile alana geçiş koşulları (Özel yetenek, mülakat/mülakat ve beden yeterliliği) dikkate alınarak yapılacaktır. Genel başvuru şartlarının yanında öğrencinin sağlık durumunun girmek istediği okulun ve mesleğin öğrenimine elverişli olması şartı aranacaktır. 9’uncu sınıfın sonunda Anadolu teknik programına geçiş şartları, 2014-2015 eğitim öğretim yılında ilgili Genel Müdürlük tarafından ayrıca açıklanacaktır. " denilmektedir.

Öncelikle Anadolu teknik programına geçiş şartları ileride açıklanmak üzere ilgili genel müdürlüğe havale edilmiş. Belirsizlik olsa da ne yapalım canımız sağ olsun!

Asıl konuya şimdi geçelim! 10’uncu sınıfta alana geçiş işlemleri öğrencinin YEP, 9’uncu Sınıf Yıl Sonu Başarı Puanı ile alana geçiş koşulları (Özel yetenek, mülakat/mülakat ve beden yeterliliği) dikkate alınarak yapılacaktır. YEP ve 9’uncu sınıf yılsonu başarı puanının hangi oranda değerlendirmeye katılacağı da belirsiz olan konulardan.  Yukarıdaki maddenin anlamı şudur. Ben bir meslek lisesinde öğrenim görmekte ve 10. sınıfa geçerken başka bir meslek lisesindeki sağlık ile ilgili (veya daha başka) bir alanı da seçebilirim. Bu ise 10. sınıfta birçok öğrenciyi okul değişikliklerinin beklediği anlamına geliyor.

Asıl can alıcı nokta da tam burada. MEB öğrencilerin evlerine yakın eğitim kurumlarında öğrenim görmelerini istiyor. Bu kadar belirsizlik varken MEB 9. Sınıfın sonunda öğrencilere sadece kendi okullarınızdaki alanları seçebilirsiniz, tercih yapılırken hangi meslek lisesinde hangi alanların açılmasının planlandığını yayınladık. tercih listesinde okulların bulunduğu satırda en solda bulunan '?' işaretine tıklayanlar bu bilgiye ulaştı! der mi?  Veya sadece kendi yerleşim biriminizdeki okullarda bulunan alanları tercih edebilirsiniz der mi?

Cevabı ben bilmiyorum. Galiba pek bilen de yok. Ancak usta bir tercih danışmanı tercih listesi hazırlanırken bu durumu göz önünde bulundurarak daha az öğrencinin mağdur olmasını sağlayabilir.

Peki, hangi alanda okuyacağınız belirlenirken 9.sınıf ders başarısı belli (olmayan) oranda etkili olacak ise bu 9. sınıfa giden öğrencilerin dershanelere olan talebini artırmaz mı? Benimki sadece soru. Nasıl olsa dershaneler kapanıyor!

Yazımın özeti şu: Belirsizliklerle ve sürprizlerle dolu eğitim öğretim hayatımızda Rehberlik ve Danışmanlık hizmet konuları her geçen gün karmaşıklaşıyor ve zorlaşıyor. Bu hizmetlerin önem ve kıymetini bilen ve anlayan ise azalıyor! Uzman bir kişiden ve zamanında alınması gereken rehberlik ve danışmanlık hizmetinin önemini kavrayanlar için de genellikle iş işten geçmiş oluyor!

www.erkankavas.com.tr

 
Toplam blog
: 22
: 5334
Kayıt tarihi
: 24.11.13
 
 

Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Lisans, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler..