Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '09

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Teşekkürler TRT

Teşekkürler TRT
 

TRT'ye teşekkürler.


Sevgili okuyucularım.

Bir bisiklet gezgini olarak TRT’den bir isteğim olduğunu defalarca bloglarımda bahsetmiştim. Avrupa’da yapılmakta olan 3 tane büyük turun yayınlamasını gerektiğini belirtmiştim.

Geçen gece kanallar arasında reyting yaparken TRT3’de “le Vuelta” İspanya Bisiklet Turu’nun o günkü etap özetini verdiğini gördüm.

İşte budur.

Evet, bisiklet sporunu ülkemize yaymak için mutlaka bu yarışların ülkemizde yayınlaması gerektiği düşüncesindeyim. Çünkü ülkemizde bisiklet yalnızca çocuklarımıza sınıfı geçti hediyesi olarak görmememiz gerektiğini ve onun bir doğa sporu ve nihayetinde bir ulaşım aracı olduğunu göstermektedir.

Bisikletlerle bir etap boyunca 150-200 km yol alan bisikletçileri nasıl göreceğiz. Demek ki iyi bir bisikletle uzun yol alınabiliyor. Şehir içersinde bisikletimizle ortalama saatte 20 km hıza ulaştığımızda 10 km.lik uzaklıkta ki bir noktaya yarım saat gibi bir zamanda alacağımızı hesaplayabiliriz. Trafiğin çilesi, otobüse binmemiz için geçen süreyi kattığımızda bu süre uzar. Özel araçla da aracımızın eskime payı ve benzin parası kaldı ki benzini en yüksek fiyatta satan ülke konumuzdayız bir yerde. Bu durum karşısında bisiklet hiçbir ücret ödemeden istenilen uzaklıkta ki bir noktaya ve havayı kirletmeden en kısa zamanda bize ulaştıran araç konumundadır.

Geçen gün eve dönerken baktım iki kişi konuşuyorlar. İstemeden olsa onlara kulak misafiri oldum. İspanya Bisiklet Turundan bahsediyorlardı. 60 yaşları olarak tahmin ettiğim bu iki kişi den biri diğerine bu sene Hollanda topraklarında başlayan bu turun güzelliklerini bahsediyordu. Geçtiği kasabalarda ki tek katlı evlerden tutunda yol kenarlarında kırmızı renge boyanmış ve bunun bisiklet yolu olmasına kadar her konuya değiniyordu. Onlara kendimi tanıttım. Bir bisiklet gezgini olduğumu bir yerlere gittiğimde bisikletle gittiğimi söyledim. Onların bu konuşmaları beni etkilemişti. Artık bu televizyon sayesinde artık Türk halkı da futboldan başka sporların olduğunu görecek ve ister istemez bu sporlara yönelecek.

TRT’nin bu davranışını gerçekten alkışlıyorum.

İspanya Bisiklet Turu 29 Ağustos’a başladı ve 20 Eylül Pazar günü Madrid içinde koşulacak son etapla son bulacak.

Eurospot kanalından saat 17.00’den itibaren canlı izleyebilirsiniz. Ayrıca TRT3’te saat 23.00’den sonra günün özetini izlemek mümkün. Bisiklet severlere duyurulur.

Sonuçları da Eurosport’un internet sayfasında ki le Vuelta sayfasından takip etmek mümkün.

http://74.125.43.132/translate_c?hl=tr&sl=en&u=http://uk.eurosport.yahoo.com/cycling/vuelta/&prev=/search%3Fq%3Deurosport%26hl%3Dtr%26lr%3D%26rlz%3D1G1GGLQ_TRTR269&rurl=translate.google.com.tr&usg=ALkJrhgammixQbMpBt8wVU-YO_9ZcPiphw

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..