Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '21

 
Kategori
Kültürler
 

Tıbbın Bulucuları

Tıbbın Bulucuları

YUNAN MİTOLOJİSİNDE

AKTAİON, ASKLEPİOS DA ONUN TIP ALANINDA ÖĞRENCİSİ OLMUŞLAR.

“Öyle gibi görülüyor. Vahşi olmalarına karşın avcılığın ve tıbbın bulucularıdırlar. Biraz önce hakkında bilgi vereceğim demiştim hatırladınız mı? Kherion adlı kahraman Kentauros, topluma en fazla uyum sağlayanıdır. Onun doğaya yakınlığı, av sanatının yanı sıra bitkiler hakkındaki bilgilerinden çokça yararlanılmıştır. Mesela; Kentauros’ların Şifalı otlar ve merhemler hakkında her şeyi bildikleri bilinir.”

“Öylemi nasıl yani… Hem vahşiler hem şifalı otları merhemleri biliyorlar enteresan!”

“Tıbbın bulucuları diyorum Elif anlamıyor musun beni Allah Aşkına…”

“Anlıyorum da inanamıyorum. İkisi çok farklı şeyler. Anlamak ve inanamamak!”

“İnanma dinle.”

“Kheiron’dan söz ediyordum. Bu at adam çok farklı biriymiş. Her kesin saygı duyduğu; biliminden emin olduğu iyi biri ve iyi bir eğitmen… O kadar ki;Aktaion, Asklepios da onun tıp alanında öğrencisi olmuşlar.”

“Aklım karma karışık oldu. Kim bunlar?”

“Aktaion; Bir avcıymış. Onun çok uzun bir hikâyesi var… Tanrıçayı derede çıplak izlemiş, tanrıça kızmış kimine göre köpekleri üstüne sürmüş, parçalatmış… Kimi yazarlara göre de Tanrıça onu kemik şekline sokup köpeklere yedirtmiş falan ama onu yetiştiren de iyi avcı olmasını sağlayan da bir at adam…”

“Of ya içim daraldı. Vallahi. Peki diğeri?”

“Diğeri dediğin “Asklepios; Çok daha önemli... O Sağlık tanrısı”

“Hadi be!”

“Evet. Apollon’un oğlu.”

“Appolon’un oğlumu vay canına gittikçe çok daha ilgimi çekmeye başladı bu konular.”

“Âlemsin. Apollon denilince ilgini çekiyor öylemi.”

“Kimin çekmez. Baksana kimin adını anıyoruz. Vay be… Tamam, anlat haydi!”

“Sağlık ve hekimlik tanrısı o…”

“Mutlaka önemli bir şey olmalı. Bak kimler dikkatimi çekiyor görüyorsun değil mi?”

“Görüyorum Vallahi. İnanılmazsın. Biliyor musun onun çok ilginç bir öyküsü var.”

“Anlatsana. Zamanımız var nasılsa… Baksana Herakles ve at adam yine mola vermişler.”

Muhtarla Rüya göz göze geldiler. Muhtar gülümsedi.

“Benim düşündüğümü düşünüyorsun değil mi Rüya abla.”

“Evet. Bizi duyuyorlar. Resmen bekliyorlar.”

Elif çok şaşırmıştı.

“Size de ‘hadi canım sende’ demekten bıktım ya durmadan beni şaşırmayın Allah’ınızın adına.”

“Öyle ama… Neyse ben anlatmama devam edeyim. Çocuklarda dikkatli dinliyorlar diyorduk ama onlarda uyumuşlar.”

“Demek ki biraz daha hızlı anlatacaksın canım.”

“Tamam anlatıyorum.

 

Nazan Şara Şatana’nın Mitoloji Kitaplarından…

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....