Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '14

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
166
 

Ticari İşletmelerin Hedefleri

Ticari İşletmelerin Hedefleri
 

Aslında satış, işletmelerin ana gelir kaynaklarından biridir.


İster reel sektör, ister hizmet sektörleri olsun tüm ticari işletmelerin temel hedefleri ürettikleri ürün ve hizmetlerden kâr sağlayarak girişimcisine ve çalışanlarına gelir temin etmek ve aynı zamanda tüketicilere faydalı olmaktır... Ancak kâr eden müesseseler istihdam sağlayarak, vergi ödeyerek kamuya faydalı oldukları gibi kültürel ve sportif etkinliklere de sponsor olabilirler, değil mi? Ticari bir işletmenin kâr optimizasyonu nasıl sağlanır? Giderleri optimize ederek, satın alma ve satış süreçlerinin etkinlik ve verimliliğini arttırmaktır. Öncelik, satış ve pazarlama faaliyetlerin etkin ve verimli çalışmasını sağlamaktır. Aslında satış, işletmelerin ana gelir kaynaklarından biridir, diğerleri ise giderlerin minimum düzeyde olmasına yardımcı olurlar.

Gelirler – Giderler = Kâr veya Zarar

 

Aslında pazarlama ve satış çalışmaları işletmelerin önemli aktivitelerinden biridir ve evrensel olarak kabul edilmiş bir görüştür. Bir ürün veya hizmetle ilgili yorum, öneri, şikayet gibi geri bildirimler yaptığınızı hatırlar mısınız? Pazarlama işlevinin yapılabilmesi için iletişim kurmak gereklidir, değil mi? Kiminle iletişim kurulmalıdır? Konuyla ilgili, yetkili ve doğru kişiyle iletişim kurmak hem zaman kazandırır, hem de mesajın doğru yere giderek değerlendirilmesini sağlar.

 

Esen kalın, enerjik kalın,

Şenol ELBAY

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 71
Toplam yorum
: 15
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1579
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Girişimci bir pazarlama gurusu olarak İstanbul'da enerji ve gayrimenkul danışmanlık, satış & pazarl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster