- Kategori
- Pazarlama
Ticari İşletmelerin Hedefleri
İster reel sektör, ister hizmet sektörleri olsun tüm ticari işletmelerin temel hedefleri ürettikleri ürün ve hizmetlerden kâr sağlayarak girişimcisine ve çalışanlarına gelir temin etmek ve aynı zamanda tüketicilere faydalı olmaktır... Ancak kâr eden müesseseler istihdam sağlayarak, vergi ödeyerek kamuya ve doğaya faydalı oldukları gibi kültürel ve sportif etkinliklere de sponsor olabilirler, değil mi? Ticari bir işletmenin kâr optimizasyonu nasıl sağlanır? Giderleri optimize ederek, satın alma ve satış süreçlerinin etkinlik ve verimliliğini arttırmaktır. Öncelik, satış ve pazarlama faaliyetlerin etkin ve verimli çalışmasını sağlamaktır. Aslında satış, işletmelerin ana gelir kaynaklarından biridir, diğerleri ise giderlerin optimize edilmesine yardımcı olurlar.
Gelirler – Giderler = Kâr veya Zarar
Aslında pazarlama ve satış çalışmaları işletmelerin önemli aktivitelerinden biridir ve evrensel olarak kabul edilmiş bir görüştür. Bir ürün veya hizmetle ilgili yorum, öneri, şikayet gibi geri bildirimler yaptığınızı hatırlar mısınız? Pazarlama işlevinin yapılabilmesi için iletişim kurmak gereklidir. Kiminle iletişim kurulmalıdır? Konuyla ilgili, yetkili ve doğru kişiyle iletişim kurmak hem zaman kazandırır, hem de mesajın doğru yere giderek değerlendirilmesini sağlar.
Esen ve enerjik kalın,
Şenol ELBAY