Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '14

 
Kategori
Anılar
 

Timur Selçuk'un şarkısı 45 yıl sonra beni gene ağlattı

Timur Selçuk'un şarkısı 45 yıl sonra beni gene ağlattı
 

Bugün yazı yazmayacaktım MB ye. Zira dün yayına çıkan Küçük Ağa başlıklı yazım çok güzel tıklanıyordu, yeni bir yazı çıkarıp onun hızını keserim diye düşündüm. Hem İzmir'den sömestre tatili için torunlarım geldi , ev kalabalık. Kısacası bugün yazmayacaktım.

Ama internette sosyal paylaşım sitelerinden birinde rastladığım bir müzik beni öylesine etkiledi ki bu duygularımı yazıya dökmeden duramadım.

Beni bu kadar  etkileyen müzik Timur Selçuk'un seslendirdiği' Caddeden sokaklara' adlı bir parça idi.

Bundan tam 45 yıl önce idi. Burada şu anda anlatmak istemediğim bir olay geçiyordu başımdan. Belki bir gün onu bir öykü olarak anlatırım.İşte o günlerde çok duygu dolu idim sanırım. Bu şarkı da yeni çıkmıştı. Her an, her saat bu şarkıyı dinliyor ve ağlıyordum. Bu şarkının nesi beni bu kadar etkilemişti bilemiyeceğim.

Aynı dönemlerde daha duygulu, daha arabesk parçalar vardı oysa ki. Belki  şarkı da geçen bir söz, belki de Timur Selçuk'un değişik ses tonu beni böylesine etkilemişti. Bir tek mısrayı çok net hatırlıyorum şarkıdan. 'Bir kömür dumanı ile tütsülendi akşamlar.' Bu söz beni niye etkilemişti onu da bilmiyorum. Oysaki o dönemde biz kaloriferli evde oturuyorduk.

O günden sonra ne zaman bu şarkıyı duysam içimin ürperdiğini hissettim.

Aradan uzun yıllar geçti. Taki bugün internette aynı şarkıya rastlayana kadar. Büyük bir merakla internette müziği  tıkladım.

Yıllar önce okuduğum bir romanı  veya seyrettiğim bir filmi yıllar sonra seyrettiğimde aynı duyguları hissetmediğim olmuştu. Örneğin çok küçük yaşlarda okuduğum A.J.Cronin'in Yeşil Yıllar, Pembe Yıllar adlı eserleri yaşım ilerlediğinde beni eskisi kadar etkilememişti.

Bu şarkıyı dinlemeden önce de aynı korkuya kapıldım. Beni eskisi gibi duygulandıracakmıydı , gene ağlatacakmıydı.

Şarkı bilgisayardan odaya dolmaya başlayınca, gözlerimin 45 yıl önceki gibi yaşlarla dolduğunu farkettim. Şarkı bittiğinde hüngür hüngür ağlıyordum yıllar öncesi gibi.

O an anladım ki aradan yıllar da geçse, saçlarım ağarsa da, kolum bacağım gücünü yitirse de ben gene eski Oya idim. Timur Selçuk'un şarkısında ağlayan Oya.

 

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..