Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '13

 
Kategori
Spor
 

Top, üst direkte patladı...

Top, üst direkte patladı...
 

Yıllardır sahadayım, böyle bir maç hiç oynamadım…

Evet… Kale’mde çok tehlikeli pozisyonlar yaşadım, lakin hiç topun kale çizgisini geçmesine izin vermedim. Hep son anda “Doksan”dan da olsa topu çıkartmayı başardım, kale direğine çarpmasına bile izin vermedim.

Ama bu kez rakip oldukça dişli çıktı.

Bütün hatlarıyla sağlı-sollu saldırıya geçti. Bir o yandan, bir bu yandan gelen topları çıkarmak için olanca gücümle mücadele ediyorum. İş, yine her zamanki gibi inada bindi, hem gol yemeyeceğim, hem de top, koruduğum kale direğine bile değmeyecek.

Olmadı…

Gol yemeyi geçtik, maçın tam 89 ncu dakikasında öyle bir şut geldi ki, top kalenin üst direğinde patladı, hem de ne patlama… Üst direk sanırım bir dakika filan titremiştir.

Kale direği sağlam, gol de olmadı, ama sonuçta top bu kez üst direkte patladı…

Ki ne patlama…

XXX

Bu adam neler anlatıyor diyeceksiniz, eminim…

Doğrudur, geçmişimde “Kale” mevkiinde bir yıllık bir futbol hayatım oldu. O süre içinde bırakın gol kurtarmayı, top ile birlikte kaleye giren dünyadaki ilk ve tek kaleci ben olma ihtimalim bile var.

Anlattığım “Maç” neyin nesi mi?

Ben 17 yaşındaydım, “Kansersin, altı ay ömrün kaldı” dediler, “Yüz yaşından önce ölenin…” dedim.

En tehlikeli yaş gurubunda iken kalp krizi geçirdim, by-pas operasyonu yapıldı…

Üç seferde kalp damarlarıma 4 sten takıldı…

Geçen yıl bu vakitler prostat CA teşhisi ile yine bir operasyon geçirdim…

Doğrusunu isterseniz hiç birine aldırış etmedim.

Bir şeye çok dikkat ettim, soğukta kalmamayı ve üşütmemeyi. Çünkü benim için en tehlikeli durum, üşütmek ve daha da ağır sonuçların olabileceği sorunlar yaşamaktı.

İşte sözünü ettiğim maç, bu maç…

Rakibim, sağlı-sollu üzerime gelmeye başladı. Birinci yarı dayandım, ancak ikinci yarının sonunda, maçın bitimine doğru öyle bir şut geldi ki, işte o top üst direkte bir patlayış patladı, direk yerinden söküldü sandım…

İşte “Direkten döndü” deyimi, böyle bir pozisyon sonrasında dilimizde girmiş olmalı…

Geçen hafta Erciyesspor’un maçını elbette izledim. Ne var ki bilgisayarımın tuşlarına dokunmaya bile gücüm yetecek gibi değildi.

Bugün izleyip yazacağım.

Allaha şükür “Direkten” döndüm, çok fena halde üşütmüşüm, iş zatürree’ye dönüştü.

Evet… Bu kez top, üst direkte patladı…

Gol yemedim ya, sen ona bak…

Yarın görüşmek üzere. Erciyes için diyeceklerim var, ama bu saatte olmaz elbette. Hem maç yzısı, hem maçtan sonra yazısı…

Yarın…

18 ŞUBAT 2013
İBRAHİM PEKBAY

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..