Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '21

 
Kategori
Eğitim
 

Toplum neden bu hale geldi?

Toplum neden bu hale geldi. (Bu konuyu çok çevresinden dolaşarak büyük laflar ederek değilde, direk çekirdek bilgisine referansla kaleme almak istedim. Yoksa himalyalar kadar büyük bilgelik taşıyan bir konudur eğitim sistemi affınızla)

 Ülkemizin dokusuna uygun bakışımı, bir öğretmenin evladı olarak yaşadığımız tecrübelerin gün yüzü ile kaleme aldım:

Güneş yüzlü ülkemin karabasan hali. Onlarca yılın eğitim sistemi içinde karmakarışık edilen ve yeteneksiz siyasilerin oyuncağı hali ile beli kırılan bir eğitim sisteminin kırılgan toplumu olduk çıktık. Çocukluğu öldürülen toplumlar iflah olmazlar. Güzelliği ve doğruluğu taşımak kendinliktir. Biz önce insanı öldürdük. Çocukluğumuzu öldürdük. İşte bunun üstüne at oynatıyorlar ülkemizde.

Kimin eli kimin cebinde!

Önce ne yaptılar. Cumhuriyetin yerleşip yeşermesine ön ayak olan Köy enstitülerine saldırdılar. Sonrasında onu ruhu ile birlikte yıktılar. Deniyorum ki aynı donanımla devam edelim; ama aynı ruhla devam etmeliydik. Eğitim sistemini topyekûn arkadan vurduk. İşbirlikçi doğmatik devşirmelerin yardımıyla...

Şimdi olduğu gibi kifayetsiz kalan Muhalefetin aynı duruşu o zamanda  belliymiş; o özgür ve demokratik bağımsız nesiller yetiştirmeye yemin etmiş okulun yıkılmasına destek verdiler. Her zaman ki gibi arkadan vurdular. İsmi malumunuz, yazmama gerek yok. Atamız'a saygım gereği!

Allah'ını seven söylesin böyle muhalefetin varlığı ülkemin kimlere savunuculuk vermesine neden oldu. Muhalefeti ile birlikte bu karanlık manzara Bu onurlu millete armağan edildi. Tek tek suçluyuz işin esası bu ana, cebinizdeki paramız kadar bireysel suçluyuz. Ama kolektif gücümüzü ele geçiren oyuncuları görememek Bizim evrensel suçumuz. 

En azından küçük bir umutta olan muhalefet gençlere yol vermeliydi. onların siyasete erişmesine destek olabilirdi.
Güneş gözlü nice gençlerimiz var. Yürekli vatan sevdalı, milletimizin bağrından damıtılmış  canları. Demokrasi atölyeleri açabilirdi. Gerçek Demokrasi bilgisinin tırnağından saçının teline kadar bilgi edinecek atölyeler kurup ehli Yetik edebilirdi. Bilgelik yüklenen bir disiplin içinde bu gençlerimiz iş başı yapabilirdi. Şu karanlık halin üstesinden gelebilirdi.

Son söz: Bu Gençliğe inanıyorum. İnanın güneş gözlü evlatlarımız görev bekliyor. Devekuşu muhalefetin bir an önce kumdan kafasını çıkartıp Gençliğe teslim etmelerinin yolunu yordamını bulmalarıdır. Sadece Yola çıksınlar bırakın onlar hedeflerine varacak yetenek ve donanımdalar.

Ülkemizi Atamızın Gençliğe emanetini bayrak yarışı ile teslim ettiği yerden başlarlar ve bunu başarırlar.

Gençlik bunu başaracaktır. Sen evladına inanmıyorsan bunu kim başarır!

"Ruhun gençliği ebedidir ve gençlik ebedidir" J.paul

"Bir ülkenin geleceği o ülke insanlarının göreceği eğitime bağlıdır." Albert Einstein
Atatürk Diyor Ki: “Eğitimdir ki, bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı yüksek bir toplum olarak yaşatır veya bir milleti köleliğe ve yoksulluğa terk eder”

 

 
Toplam blog
: 164
: 239
Kayıt tarihi
: 23.02.09
 
 

Kalenderce yaşarım. Okurum, gezerim, Çocukluğum şanslıydı; özgürlük en büyük mükafatım. Hiç bir kal..