- Kategori
- Kişisel Gelişim
Toprağa Uygun Bitki, İnsan Doğasına Uygun Eğitim
Her bölgenin toprağında farklı bitkiler ve ağaçlar yetişir. Her ağaç farklı bir meyva verir.
Bir ağacın verdiği meyvayı (elmayı) değiştirmek (armut yapmak) mümkün müdür?
Bir ağacın meyvasını aşıyla değiştirmek olağanüstü bir durumdur. Yine bir sebzenin tohumundan farklı bir ürün almak da mümkün değildir.
Tıpkı bir ağaç gibi, bir tohum gibi, bir insandan da doğasına (fıtratına) uymayan bir sonuç beklenebilir mi? mümkün olabilir mi?
Bir tohumun bir ağacın doğasına uygun ürün vermesi için toprağının, bakımının ve gübresinin de uygun olması gerekir.
İnsanın da potansiyelini tam kullanabilmesi için doğal potansiyelinin tüm detaylarıyla tanımlanması veya usta çırak ilişkisiyle keşfedilerek geliştirilmelidir.
Usta çırak yöntemi geleneksel eğitimsiz bir durum olduğundan giderek terk edilmekte ama şablon modelin uygulandığı örgün resmi eğitimden tartışmasız çok daha doğru bir yöntemdir. Çırak mesleğini keşfeder, örgün eğitim ise çocuğun bir şablona girmesi için doğasını zorlar.
OYSA çocuğun doğasını keşfedeçeği ortamlar, testler ve analizlerle tanımı yapıldıktan sonra ona uygun eğitim alsa doğal doyuma ulaşacağı meslek edinse insanlığın toplam verimliliği artmaz mı?
Mühendis doğasında formatında birinden edebiyatçı çıkar mı?
Devletin ve insanın durumu tanımlanmadan oluşturulan öğrenim programları mezunlarının işsizlik oranı % 25 ler civarındayken, devleti yönetenler bunları düşünemeyip, bu çerçevede programlar yapamıyorsa ne yapıyorlar.
http://www.kadrikanpak.com/