Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '07

 
Kategori
Organik Ürünler
 

Trabzon hurmasına doyamadım

Trabzon hurmasına doyamadım
 

Bu günlerde bir meyveye takıldım ki sormayın. Hem tatlı, hem sulu, hem de doğal şifa kaynağı. Adının tersine daha çok Akdeniz bölgesinde yetiştirilen ve ayrıca Karadeniz, Marmara ve Ege bölgelerinde de üretimi yapılan Trabzon hurması diğer adıyla cennet hurmasından bahsediyorum. Bol sulu, tatlı ve turuncu renkte bir meyve olan Trabzon hurması oldukçada faydalıdır. İştah açıcı, A ve E vitaminleri yönünden zengin, Karbonhidratı bol, özellikle kalp-damar, sindirim sistemi hastalıklarına iyi geliyor, bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor. Zayıflama, kansızlık ve vitamin eksikliği tedavisinde de kullanılan meyve, kolesterolü ve yüksek tansiyonu düşürüyor. Ayrıca kilo almak isteyip te alamayanlar için de iştah açıcı bir meyve. Yemek için iyicene ermesini beklemeniz gerekiyor.


Saçlarınız içinde bir önerim var, Trabzon hurmasının yaprakları kaynatılıp sık sık saçlar yıkanırsa saçlara iyi gelmekte ve sık sık yüzler yıkanırsa cildi güzelleştirmektedir. Benden söylemesi, sizden yemesi. Haydi afiyet, bal, şeker olsun…


Kaynak: http://www.pazar53.com/news_detail.php?id=357

 
Toplam blog
: 82
: 1963
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Müzik ve amatör fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Yazma isteği içimde vardı. Mutlaka bir gün düşünce..