Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '08

 
Kategori
Haber
 

Trafikte ölüm kader mi?

Trafikte ölüm kader mi?
 

http://www.olcaysurucukursu.com/trafik_kazalari.htm


Bayram sonrası 15 askerimizin öldürülmesi ile büyük bir acı yaşadık. Ben kendi adıma öfke değil acı hissettim sadece. Oğlu olan bir anne olarak yüreğim sızladı, acıyla karışık isyan da etmedim değil.

Öte taraftan dokuz günlük tatili fırsat bilip yolculuğa çıkanlar arasında, yani trafikte olanlar arasında kaç kaybımız var? 15 değil, sadece tatilin son günü yani dün tam 33 kişi hayatını kaybetti. Toplamda 146 ölü, 649 yaralı.

Bugün Türkiye'de yaşayıp da bir tanıdığını veya yakınını trafik kazasında kaybetmemiş kişi var mı merak ediyorum. Hiçbir bayram bir yere gitmek istemiyorum. Bu bayramda da evde oturmayı tercih ettik, çünkü korkuyorum. Trafikte ölmekten, sakat kalmaktan korkuyorum.

Yıllardır süregiden bu trafik canavarına karşı devletimiz ne gibi önlemler alıyor acaba? Aldığı önlemler yeterli olsaydı sanırım bu kadar kişi ölmezdi ve yaralanmazdı. Teröre verdiğimiz canın kaç katı trafiğe kurban veriyoruz. Fakat trafik canavarını başımıza saran ne dış, ne de iç mihraklar yok değil mi? Bu konuda topu başkasına atıp işin içinden çıkamayız.

Şöyle geçmiş yıllara bir göz atarsak; son altı yılın sadece Ramazan Bayramı bilançosu 695 ölü, 1178 yaralı.

Trafik kazaları kaderimiz değil, devletin yapacağı yatırımlarla, emniyetin alacağı önlemlerle ve en önemlisi ehliyet verme işini ciddi olarak ele almakla bu kazalar önlenebilir. Yıllar önce ehliyet almış ancak araba kullanamayan kaç tane tanıdığınız var sayın bakalım. Madem araba kullanamıyorlardı niye ehliyet aldılar? Ayrıca ehliyet almak için araba kullanmanın dışında da çok ciddi sınavlar yapılmalı, cevapları öğretmenlerin söylemediği, gerçekten bilgi ölçen sınavlar ve hatta ruh sağlığı ile ilgili ciddi bir hastane raporu. Böyle bir yönetmelik çıksa bile bizim ülkemizde ne olur? Rüşvet çarkları dönmeye başlar. Bütün kurumlarını şeffaflaştırıp, devlet memuruna ceza yolu açarak devlet bunu da önleyebilir belki.

Yazık değil mi yollarda sönüp giden hayatlara. Vatan millet insan varsa vardır. Kutsal ve değerli olan insan yaşamıdır. Lütfen biraz daha duyarlı olalım ve önce insan diyelim...

Haber: http://www.porttakal.com/haber-iste-trafik-canavarinin-bayram-bilancosu-135503.html

http://www.gazetesok.com/haber.jsp?cid=3227&haberadi=6_yilin_Ramazan_Bayrami_kaza_bilancosu__695_olu.html
 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..