Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '11

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Trafikte saatli bomba!

Trafikte saatli bomba!
 

Doktor Şenay Karademir Fethiye Devlet Hastanesi’nin çok sevilen iç hastalıkları uzmanlarından biridir.

Özellikle de diyabet üzerine yaptığı çalışmalarla bilinir. Bana ilk diyabet teşhisini koyan ve dediklerini uygulamadığım için her fırsatta azar işittiğim biri olmasına rağmen benim de çok değer verdiğim bir hekim Dr. Karademir.

Geçtiğimiz gün karşılaştık ve ayaküstü biraz sohbet ettik. “Çok üzülüyorum Ahmet” diye söze başlayınca yine beni azarlayacak sandım ama bu kez durum farklıydı. “Trafikte saatli bombalar dolaşıyor” diye devam etti. Nasıl diye soracak oldum, heyecanla anlatmaya başladı. Dinledikçe hak verdim kendisine. Ben de sizlere aktarayım da görün bakın nasıl saatli bombalar dolaşıyor trafikte.

Diyabet yani şeker hastalarında ani görme bozuklukları, dikkat dağılması, hipoglisemi olarak adlandırdığımız kan şekerinin aşırı düşüşü gibi durumlar olağan. Kan şekerinin aşırı düşüşü kimi durumlarda koma haline ile yol açabiliyor. Yüksek kan şekerinde de bu durum söz konusu.

Araç kullanmak aşırı dikkat gerektiren bir iş. Hele hele iş makineleri kullanıyorsanız oldukça ağır bir iş. Düşünün ki, trafiktesiniz ve görüşünüzde ani bir boulma yaşadınız. Ne olur? Kazaya davetiye çıkarırsınız elbet. İşte doktor Şenay Karademir’in dikkat çekmek istediği konu da bu.

Bana da söylemişti, “diyabet hastasısın. Araç kullanmamanı hekimin olarak söylüyorum. Uyarmayıp da vicdan azabı çekmek istemem” diye. Şenay hanım şimdi de dikkati çok daha ciddi bir konuya çekmek istiyor. “Düşünün ki bir diyabet hastası otobüs kullanıyor. O araçtaki herkes büyük risk altında. Yani bir saatli bombayla seyahat ediyorlar farkında olmadan. Sürücü her an bir görme bozukluğu yaşayabilir. Her an hipoglisemi (kan şekerinin aşırı düşmesi) yaşayabilir. Alın size kaza nedeni” diyor Dr Karademir.

Bu konuda Sağlık bakanlığı’na da başvuruları olmuş Dr Karademir’in. Ayrıca şunu da ekliyor sözlerine, “ Her kazadan sonra mutlaka alkol kontrolü yapılıyor. Bir de kan şekeri ölçümü yapılması gerek. Bakın kazalarda diyabet  oranı ne çıkacak o zaman? Çoğu sürücü diyabetik olduğunun belki de farkında değil. Çok dikkat isteyen  iş makineleri operatörlerinde de bu kontroller mutlaka yapılmalı” diye haykırıyor.

Bence doktor hanım çok haklı. Sağlık bakanlığı bu konuya ciddi olarak eğilmeli ve uygun düzenlemeler çok geçmeden yapılmalı. Ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 61
: 585
Kayıt tarihi
: 09.10.09
 
 

Haziran'mış, yıl 1963 Bursa'da doğmuşum. İlk ve orta öğrenimimi Bursa'da tamamlayıp, İngiliz Filo..