Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tüketici hakları mı ?..O da ne demek ?..

Tüketici hakları mı ?..O da ne demek ?..
 

Milliyet Blog'da, blog kategorileri içinde,' tüketici haklarıyla ilgili bir bölüm' var mı ?..

Yok !..

Neden yok ?..

'Hak değirmende alınır !..' zihniyetinden dolayı mı acep ?..

Tüketicinin canına okuyan kapitalist patronların gazabından mı çekiniliyor ?..

Bilinmez...

Alın size nur topu gibi bir tartışma konusu !..

Hakkımı yiyen, bana ayıplı mal satan bir ayakkabı firmasının adını mozaikleyerek yazıyorum...

Kimse korkmasın...

Arif olan anlar...:)

.....

Çok ünlü marka geçinen, F....t Marka ayakkabı alacak olanlara önemle ve te'kiden duyurulur!..

F.....t marka ayakkabı almayan bir pişman; benim gibi alan da bin pişman...

Dünyanın en iyi ayakkabısını imal ettiklerini savunan bu firma, ayakkabıyı tüketiciye ulaştırıp satana kadar kapitalizmin en uç nokta aktivite becerisini gösteriyor.

F. marka ayakkabıyı ayağınıza giyer de çarşıya, pazara çıkarsanız...Yandınız !..

Dikkat!..Her an  F...t  marka ayakkabınızın tabanı çıkabilir...Ayakkabının topuğu yürürken, aniden kaldırıma düşebilir.

Bakmayın siz o parlak reklamlarına...Klimalı,ortopedik, sağlam, sıhhî, hijyenik...fasso...fisso   bunlar...

...

F.....t Marka ayakkabınıza, piyasanın üzerinde oldukça yüksek bir meblağ ödersiniz...

F.....t Mal 'ayıplı ' çıkarsa, çürük çıkar da tabanı ilk kullanmada ' patlarsa' yandınız...

Önce mağazayı ararsınız...Hakkınızı ararsınız değil mi ?..

Oradan umudunuzu keserseniz, fabrikasını, imalatçısını ararsınız...

Onlar da ' fos çıkarsa ' Tüketici Hakem Heyetine' gidersiniz...

Bütün bunlardan sonuç alacağınızı mı sanıyorsunuz ?..

' Burası Türkiye Karrrrrdeeeşşşim !..'  dedirtecek bir alengirli sürecin içine düşersiniz...

Aman haa !.. F.....t'la ilgili sorun yaşamayın !...Düşmanımın başına bile gelmesin !..

...

Benim başıma geldi...Sizin de başınıza gelebilir...

Çok acıklı...Mendilinizi elinize alın ve okuyun lütfen...

Resimdeki ayakkabıya, tıpa tıp benzer, ' F.....t Marka ' ayakkabımı alalı henüz iki  yıl olmuştu...Geçen Ekim ayına kadar da ayağıma giymek nasip olmamıştı...

Özenle ayağıma giydim...Kuş gibi hafif bir ayakkabı...Havalı mı havalı..İçinde özel likit (?) bölgesi bile var...

Ayakkabıyı giyer giymez sizi cezbediyor...Kuş gibi hafifliyorsunuz...(Tabi keseniz de hafiflemiştir. )

Çıktım, sokakta yürüyorum...Herkes,muhteşem görünümlü  ayakkabıma bakıyor sanıyorum...Bir ara, tabanımda, bir garip hafiflik hissettim..

İş yoğunluğundan ayakkabıya bakmak aklıma gelmedi...Kısa bir süre sonra, bir dostum ikaz etti..

-Hocam ayakkabınızın topuğu açılmış...Kopmak üzere !..

Hemen ayakkabıyı çıkardım...THeyhaat !..

Ömrümde böyle bir rezalet yaşamadım !..

Ayakkabının taban ve topuk bölümü adeta çürümüş domates gibi; elledikçe elime geliyordu...

F.....t Ayakkabımın tabanı adeta kanserleşmişti...Altmış yıllık 'ayakkabı giyicisi ' olarak böyle bir şey ilk kez başıma geliyordu...Damatlık ayakkabım bile, bana 24 yıl dayanmıştı...

Dolabımda,on yıldır keyifle giydiğim ayakkabılarım var...

Arabama atladığım gibi evime döndüm ve başka bir ayakkabı giyerek, ayakkabıyı satın aldığım F....t mağazasını aradım.Yerinde yeller esiyordu...Sahibi iflas etmiş ve çoktan sırra kadem basmıştı.

Hemen, aşağıda linkini verdiğim,  F.....t'ın internet sitesini buldum ve oradan aldığım telefonu aramaya başladım..

 

...

- Alo... F...t üretici firmasıyla mı görüşüyorum.

- Evet, buyrun...

-Ürettiğiniz ayakkabım çürük çıktı... Ayıplı malınızı geri alın, yenisini verin bana...

-Nasıl çürür ayakkabı... Ne yaptınız... Anlatın...

- İki yıl oldu alalı... Yenile giymiştim ki sokakta taban yarıldı...

- Hımm... İki yıldır giymeyince çürür tabi...

-Yahu benim 5 yıldır ayağıma giymediğim ayakkabılarım var... Daş gibi duruyor...

-Hımm... Ayakkabıyı ayağınıza mı giydiniz?..

- Yok... Canım... Heh hee... Kafama geçirmiştim... Ayakkabı nereye giyilir kaarrdeeşşiim ?..!!..?..**

- Ben sorumlu değilim..telefonlara bakıyorum... Sizi sorumluların telefonunu vereyim !..

- Ver kardeşim... Oyalama beni...

( Yeni telefonda, malum cırtlak mikrofonik kadın sesi epey oyaladıktan sonra...)

- Efendim buyruuun !..

- Ayakkabım yırtıldı... Hem de ilk giyişte !..Yenisini verin...

- Nasıl giydin onu Allah bilir...Yağmurda, çamurda, soğukta giydiysen yandın!..

- Ne yani ?.. Anlamadım !..

-Ben yetkili değilim...Telefonlara bakıyorum... Siz şu .........210.....3.....8  nolu telefonu arayın bakiim !..

.......işkence...

...Mozart müzikli işkence...

- Alooo !...?..***?**!!..  Ayakkabınız çürük çıktı... Hakkımı arıyorum...

- Anladııım!.. Uygun koşullarda kullanmayıp kullanıcı hatası yapmışsınızdır...Ayakkabılarımız her zaman her yerde giyilmez...

-Vaayy..Özel balolara mı götürecektim F....'cuğumu ?..Yahu, yaz günü fıstık gibi havada giydim hanfendüüü !..Dellendirmeyin beni !..

- Beyefendi, biz artık F...t satmıyoruz... Faturanızla birlikte mağazanıza başvurun...

- Yahu, mağaza kapanmış... Sahibi Antartika'ya kaçmış... Faturayı da şeytan aldı götürdü !..??..

- Kihh..kiiihh (İnce kadın sesi) Arkadan şu meşhur müzik gelmez mi?..

' Eft'mi yaptım tık tıık...Faturamı yatırdım tık tııık !..''

- Kardeşim, madem satmıyorsunuz sitenizde, F......t  mamüllerinin halen reklamını niçin yapıyorsunuz?

- O başka...Toptan alımlar için emrinizdeyiz... (Mantığa bak... Gel de içme!..)

- Sizi dava edeceğim!..

-Valla siz bilirsiniz... Heh hee... Ben zatteen tilifonlara bakıyorum...Sorumlu değilim Baayy ! (  Çaat !..)

...

İşte çıldırma anı gelmişti... Allah bana bir sabır verdi ya !..

Yarın hakem hey'etinin önüne koyacağım ayakkabıyı... Türkiye bir hukuk devletidir... İnsan haklarına, tüketici haklarına saygı vardır bu ülkede(!)

Her ne kadar AİHM'de, en çok davası olan ve kaybettiğimiz davalara, doğmamış yetimin hakkı olan trilyonlarca tazminat ödeyen bir ülke olsak da çıkmamış canda umut vardır.

Ayrıca şikayet.Com sitelerinde, bu hakkımı savunmaya başladım.(*).

Milliyet Blog'da daha önce de buna benzer tüketici sorunlarımı yazmıştım... Hayırlı sonuçlar da almıştım...

İyi ki varsın MB...

Bu dava herkese ders olmalı... F.........t da  kendine gelmeli... Kiminle dans ettiğini anlamalı!..

* * * * * * *

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..