Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '12

 
Kategori
Güncel
 

Tüketilen bir kelime ''aşkım''

Tüketilen bir kelime ''aşkım''
 

Tabiri caizse, yerlerde sürünen, anlamını yitiren banal bir kelime durumuna düşürüldü, ''Aşkım'' sözü. Dillere pelesenk olan kelimenin, içi boşaltılmış ve ağız alışkanlığı haline getirilmiştir.

İçi boşaltılarak kullanılmaya başlamış olması, tabiki esas anlamını değiştirmez, fakat yeknesak bir durumda herkese karşı kullanılmaya başlaması, anlamı dışında takiye içermesi kelimeyi sevimsizleştiriyor.

Can Yücel, ''Aşk kelimesi ne kadar çok kullanılırsa, anlam yükü o kadar azalır''..

 Kelimenin anlamlı, anlamsız nedenli sık kullanıldığı, aşağıdaki örneklerden de anlaşılabilir.

Sevgililerin, birbirlerine hitap tarzı ''Aşkım'', sinemaya gidelim mi? ''aşkım''

Ebeveynlerin çocuklarına hitap tarzı ''Aşkım'', dersini çalıştın mı? ''aşkım''

Koca karısını döverken üzgünüm ''Aşkım''

Dostu metresini on yerinden bıçaklarken ''Affet beni Aşkım''.

Seni seviyorum ''aşkım'' , bende seni seviyorum ''aşkım''.

İlk ''aşkım'' benim, aşkım sen bana neden ''aşkım'' demiyorsun.

Öff! ''aşkım'' ne beceriksizsin, elinden birşey gelmiyor!

Günlük yaşamda, çok sık duyduğumuz kelime, şarkılarda da yerini almıştır.  Nazan Öncel'den,

Aşkım baksana bana,

Aşkım ağlarım ama!

''Aşkım''

 Yat kalk hep beni düşün, yat kalk hep beni...

İyi pazarlar...

 
Toplam blog
: 465
: 1550
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Çevreye saygı, insanlık görevi olarak algılanmalıdır. Bankacılık ve finans yöneticiliği  uğraşım ..