Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '07

 
Kategori
Eğitim
 

Tuncer hoca orada olsaydı

Tuncer hoca orada olsaydı
 

Çorlu Lisesi’nin bahçesinde başlayıp, stadyumda devam eden, saç saça baş başa kavganın kahramanları kızlar. Sebep erkeklerin paylaşılamaması! (ne güzel memlekette yaşıyorum haberim yok)

Okul yönetimi kavgaya karışan öğrencilere bir gün okuldan men cezası vermiş. Ceza alan öğrencilerin aileleri duruma tepki göstermiş.

Haklılar! Ne var ki bunda hı? Ne var? Kavga eden kendi çocukları, bundan okula ne!

Benim zamanımda Çorlu lisesinde bir Tuncer hoca vardı. Yaşıyorsa kulakları çınlasın. Öldüyse Allah rahmet eylesin. Bando sopası ile gezerdi. Gezmekten çok devriye atardı diyelim.

Bir sene karnede üç tane zayıf gelince, karneyle beraber tuttu babam kulağımdan doğru Tuncer hocanın odasına. Karneyi uzattı;

“Hocam üç tane zayıfı var. Adam olur bu?”

Adam beni ne bilsin, dersime girmez beni tanımaz. Belki de o zaman kadar varlığımdan bile haberi yok. Şöyle beni baştan aşağıya bir süzdü. Topatan kavunuyum ya ben ellemeden, koklayarak; anladı adam, benim ne malın gözü olduğumu.

“Sen bunu sanayiye ver, iyi kaportacı olur bundan” dedi.

Bu sırada bizim sınıfın güzel kızları odaya gelmesin mi? Benim kulak babamın elinde ( sağ kulağım ondan büyüktür biraz) Babamda çekim kuvvetini her geçen saniye arttırıyor. Bu arada benim fermuar açık kalmış, babam beni nerden kaptıysa, içimdeki dikine çizgili yeşil Gaffur pijaması gözüküyor.

Kulağa mı yanayım, fermuara mı üzüleyim, halime mi ağlayayım.

O gün Tuncer hoca, derslerime çalışmazsam ileride başıma gelebilecek senaryoları anlattı. Bende ağlamaklı gözlerle dinledim.

Bir keresinde de, bahçede top dikme davasından...

“Ne demek bu?” diyeceksiniz.

Top oynayan çocukların topları zorla alınır, teneffüse çıkan kalabalığın üzerine havaya doğru vurulur. Topun sahibi topu alsın diye kendini paralar ama top kimin önüne düşerse, o yine aynı eylemi gerçekleştirir. Bu garip eğlence teneffüs bitip, içeri giriş zili çalana kadar devam eder.

İşte tam ben kızların topunu kapıp, havaya doğru tekmeyi vurmuştum ki. Ensemden yakalayan güçlü bir el ayaklarımı, yerden kesiverdi. Bilin bakalım kim?

Bildiniz. Tuncer hoca dedim ya elinde bando sopası ile devriye atar diye. Aksesuar yine yanında!

Yer misin? Yemez misin? Yersin, yersiiin. Oynarsın bile.
Kaba yerlerimdeki yanmanın geçmesi tam bir hafta sürdü.

Her neyse demeye çalıştığım şu.

Kızların don paça grekoromen kavgalarını izledim ya, kendi kendime aklımdan geçirdim. Tuncer hoca orada olsaydı, kızlara, erkekleri iyi paylaştırırdı...

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..