Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '07

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
264
 

Türbanı kim siyasileştirdi?

Türbanı kim siyasileştirdi?
 

Türban siyasileşmiş.

Siyasileştirilmiş…

Peki, kim yaptı bunu?

Türbana karşı gelenler.

Mal bulmuş mağribi gibi üzerine saldıranlar yaptı.

Bundan kendilerine siyasi rant sağlamaya çalışanlar yaptı.

Onlar öyle yapınca türbanlılar savunmaya geçti.

Bazı kesimler türbanı savunma ihtiyacı hissetti.

Böylece türban politikaya girdi.

Kıyafette tekelleşme ancak dikta idarelerde bulunur.

Onu giyme bunu giy, bunu giyme onu giy.

Modern ülkelerde bunu göremezsiniz.

Türbana hala saldırıyorlar.

Sıkmabaş diyorlar.

Hakarete bakın şimdi siz.

Varsa yoksa işleri yurdum insanına hakaret etmek

Bir de kalkar demokrasi havarileri kesilirler.

İnsan hak ve özgürlükleri konusunda ders vermeye kalkışırlar.

Yıllardan beri yazıp söylüyorum.

Bu konu bu gün gündeme gelmiş değil.

Dünya kabuk değiştiriyor.

Bizimkiler de kabuklarının içerisinde kendilerine eziyet vermekle meşgul.

Binlerce gencimizi okuldan ettiler.

Dolayısıyla bilgiden eğitimden mahrum ettiler.

Sonra da kalkıp tahsilsiz cahiller diye yaftalandılar.

Tekrar söylüyorum türbanı bu hale getirenler türbana karşı gelen kırmızı görmüş gibi saldıranlardır.

Onlar bunu yaparken kuşkusuz insan hak ve özgürlüklerini de çiğnediler.

Daha fazla yorum yapacak değilim.

Türbana karşı gelenler türbandan siyasi rant elde ediyorlar.

Yoksa onlar da biliyor türban yasağının kalkmasının kimseye bir şey yapmayacağını.

Onlar da biliyor bunun bir dayatma olduğunu.

Onlar yani kendileri de biliyor insan hak ve özgürlükleriyle bağdaşmadığını.

Türban serbest bırakılmalı.

Bakın o zaman olay kendiliğinden nasıl çözülüyor.

Hayatınızda bir defa olsun samimi olun ve gerçeği söyleyin. Yalan mı?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

turban ülkemizde çokca konuşuldu, esas sorunlarımız geri plana itildi. ben 1985 yılında sürmene imam-hatip lisesinde öğretmenlik yapıyordum. okul idaresi kızların saçları görünüyor diye bacaklarını sopalıyordu. o sopacı öğretmen şimdi milli eğitim müdürü. kızlar turbana böyle alıştırıldı. siz yoksa cumhuriyet bizim değerlerimizi alıp götürdümü demek istiyorsunuz. o zaman insanlık tarihi sürecinde ortaya çıkan değişim ve gelişimleri geriye çevirmek için bir bakanlık kuralım.

mehmet ÖKSÜZ 
 21.09.2007 8:09
Cevap :
Haklısınız olay tek taraflı değil... elbette fakat olaya ben bir de diğer açıdan baktımmm.  21.09.2007 14:56
 

sayın yazarım her halde bu konuyu anlayamadınız, şöyle  geriye doğru bir bakın Türkiyenin siyasi hayatına bulunduğu çoğrafyaya, yaşadığı kültüre, bedava yıllarca dağıtılan gazetelere ışık evlerine onların çalışma sistemine siyasilerin söylem ve yaptıklarına hala diyorsanızki bunu turbana karşı çıkanlar yaptı. sana diyecek sözüm yoktur. hepimiz aynı gemideyız batınca sen kurtulamayacaksın. beraberiz.iraka bak.görürsün acaba türkiyede olsa sen alevisin diye ben sena bomba atarmıyım. ama yakında bu çalışmaların sonunda bunuda görme olanağını bulabiliriz. sevgiler, saygılar

mehmet ÖKSÜZ 
 19.09.2007 17:33
Cevap :
sanırım güzel şeyler olur....niyet önemli. iyiliğe niyetliyiz ya...çok teşekkür ederim...saygıyla...  20.09.2007 11:57
 

Türban, takanlar tarafından oluşturulmuş bir siyasi simge değildir. Dahası türban dinin de bir simgesi değildir. Yıllardan beri Cumhuriyet Türkiyesi'nde müslüman kızların cahil bırakıldığından, okutulmadığından şikayet edenler, başörtülü kızları okullara almayarak cumhuriyete en büyük ihaneti etmişler, başörtüsünü siyasal simge yapmışlar ve onu sanki dinin birinci derecede simgesi gibi sunmuşlardır. Bu kadar garip ve demokrasiye aykırı dünyada herhalde başka bir uygulama bulmak mümkün değildir. Eğer o bir siyasi simgeyse, şimdiye kadar siyasi simgesiyle okulu arasında bir tercih yapan ve siyasi simgeyi seçen başka gruptan tek bir öğrenci var mıdır? Eğer o dini bir uygulama ise sırf inancından dolayı gençliğine bu kadar zulmeden başka bir ülke; Ve yine o bir dini simge ise, okumak uğruna zorla başı açtırılan, hem dinine karşı zorbalık uygulanan hem de üniversite gibi özgürlüğün temel alındığı bir kurumda iki yüzlü, riyakar öğrenciler yetiştiren başka bir kurum var mıdır?

Ahmet YILMAZ 
 16.09.2007 22:17
Cevap :
Çok doğru haklısınız. Örtünen örtünsün. Onlara başınızı açın demek kadar despotça bir hareket olamaz. Yapılmıştır. Bu yapıldıkça olay bugünlere bu şekilde gelmiştir. Teşekkürler...  16.09.2007 23:18
 

Keşke bu yazıyı yazmadan, türbanın siyasallaşma sürecini araştırsaydınız. 60'YILLARI YAŞAMIŞSANIZ, bu sorunun yanıtını bulabirsiniz. Oyıllarda böyle bir sorun yoktu. Kimse kimsenin başörtüsüyle ilgilenmiyordu, aklına da gelmiyordu. Ne zaman, Milli Nizam, Selamet partileri çıktı. Kendilerine, gençlerine bir model, simge aradılar ve türbana sarıldılar işin kökü bu. Böylece türban siyasileşti. Sokaktaki türbanlının partisini, tavırlarını, cumhuriyete karşı tutumlarını bilmek o kadar zor değil. Ayrıca bu kişilerin kendileri gibi olmayanları nasıl yargıladıklarını biliyoruz. Bu durum ülkemiz için bir ikiliktir. Atatürk, kılık kıyafet devrimini yaparken,  bu ikiliği kaldırmak istiyordu. Afganistandaki kadınları görüyoruz ve yadırgıyoruz.Atatürk devrimleri olmasaydı bizde öyle olurduk. İranlı yazarın dediği gibi." Bizim, sizin gibi bir Atatürk'ümüz olmadı" sözü çok anlamlıdır. Türban artık bir simgedir. Bir karşı duruştur. Bu duruşu, erkek egemen toplum destekliyor. Kadınların

Erdoğan Şahin 
 13.09.2007 21:29
Cevap :
Türbana başörtüsüne bu kadar takmak niye. Burası tekelleşmiş dayatmacı bir ülke değil ki? Türbanlı dediğimiz insanlardan abaşlarını açmalarını mı bekliyoruz? Evet mi hayır mı? Bana ne ne niyetle örterlerse örtsünlür. Sorgulamak düşmez ki. Kölelik düzeninde sorgulanabilirler. Burası ne İran ne Afganistan. Takmayanlar için las vegası örnek verenler var mı? Sonra Atatürk "Hürriyet olmayan bir memlekette ölüm ve izmihlal vardır" diyor. Biz niye türbana hürriyeti gasp edelim ki? Elbette kışkırtanlar oldukça türbanlıda partisini arayıp bulacak olmaz sa kendisi kuracaktır. kilm yaptırıyıro bunu. kim sebep oluyor??? ben desteklerim. Hak ve özgürlükler adına ayırım yapmadan desteklerim. Baskıcı dayatmacı olmaya karşıyım. Türbanla Cumhuriyet yıkılır diyorlarsa onlar Cumhuriyetin düşmanlarıdır. Cumhuriyeti anlamamışlardır. Çünkü türbanlılar Cumhuriyet çocuklarıdır.  14.09.2007 13:57
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 573
Toplam yorum
: 543
Toplam mesaj
: 38
Ort. okunma sayısı
: 866
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster