Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '07

 
Kategori
Anılar
 

Turgut Özakman Gaziantep'teydi

Turgut Özakman Gaziantep'teydi
 

15 Kasım 2006'da saat 10'da Sayın Tuırgut Özakman Gaziantep Üniversitesi'nin Atatürk Kültür Merkezi'nde konuşma yapacak.

Bu duyumu alan bütün arkadaşlarım beni aradılar. Hani haberim olmadı demiyeyim diye. Benim Türkiye sevdamı, benim İnebolu, Gaziantep ve Kilis'e olan özel sevgimi bilirler. Sayın Turgut Özakman'ı çok takdir ettiğimi ve sevdiğimi de bilirler.

Üniversitede görev yapıyordum o sıra. İşlerimi ayarladıktan sonra gitmeyi düşünüyordum ki, güzel insan değerli başkanım aradı daireyi. "Gürsel Hanım vakit geçirmesin, hemen gitsin. Çok kalabalık ayakta kalmasın." dedi. Sağolsun takdir ettiğim iyi idarecilerdendir. Mesleki bilgisi çok iyidir ve çalışanlarını motive etmeyi iyi bilir. Örnek alınası biridir.

Salona tam vaktinde gelmişim oturabildim. Program saat 10'da başlayacaktı. Fakat öyle kalabalıktı ki; insanların ayakta bile yerleşebilmeleri zaman aldı. Sonunda bir kısım öğrencileri sahneye oturttular. Sayın Turgut Özakman'ın arkası öğrencilerle doldu. Sözlerine "Ooo sırtımızı sağlama almışız, arkamızda Türk Gençliği var." diye başladı.

Tarihi getçekleri, saptırmadan, belgelere dayandırarak, Osmanlı'nın son dönemlerini, Kurtuluş Savaşı'nın nasıl başlayıp geliştiğini, Türkiye'yi paylaşmak isteyenlerin masa başında bu emellerine kavuşabilmek için geliştirdikleri siyasi oyunları, o yalın Türkçe'siyle öyle bir anlatışı vadı ki; anlamamak mümkün değildi. Herkes ama her kes anlayabilirdi. Bu gün hala aynı tehlikenin, daha da güçlenerek zarar verdiği gerçeğini bizlere çok güzel anlattı.

Üniversitemizin Rektör'ü, yazarımızın "Şu Çılgın Türkler" isimli kitabını hediye etmişti personellerine. Çok örnek bir davranıştı. Okumayanlar bile en azından göz gezdirmişlerdir.

Sevgili Özakman, bu kitabıyla ilgili olarak konuşmaya başladığında: "9 Haziran'da İnebolu'daydım. Oraları herkesin görmesi gerekir. Dağlık, uçurumlu yollardan geçerek gidiliyor. Kitabımda bahsettiğim yiğit insanların diyarında, onların torunlarıyla bir aradaydım. Erkeğiyle birlikte omuz omuza o amansız mücadeleyi veren İnebolu Kadınlarını buradan bir kere daha kutluyorum ve önlerinde saygıyla eyiliyorum." dedi.

Bunları söylerken de ne kadar heyecanlandığı sesinden anlaşılıyordu. Orada, Ünlü gazi şehrimizdeki o salonda, tek İnebolul'u bendim. Heyecandan kalbim ağzımdan dışarı fırlayacakmış gibi atıyordu. Bir şey yapmalıydım. O heyecanla alkışlamaya başladım. Önce yalnız benim alkışım, sonra bütün salon öyle bir alkışladık ki...

Güzel ülkemin gazi şehrinde, bu gazi şehrin genç üniversitesinde, böyle bir güzellik yaşadım.

Değerli yazarımız Turgut Özakman'nın daha uzun yıllar, bilgilerini bizimle paylaşabilmesini diliyor ve çok teşekkür ediyorum.
 
Toplam blog
: 16
: 2634
Kayıt tarihi
: 14.07.07
 
 

27 Mayıs 1960' da İnebolu'da dünyaya geldim. İnebolu Yeniyol İlkokulu, İnebolu Ortaokulu (nakil), Ga..