Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '10

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Turhan Selçuk vefat etmiş

Turhan Selçuk vefat etmiş
 

Usta karikatürist Turhan Selçuk, seksensekiz yaşında aramızdan ayrılmış. Üzülmemek elde değil. Sanatçıların ölümleri toplum üzerinde daha farklı bir hüzün bırakıyor. Çünkü yerleri kolay doldurulamıyor. Turhan Selçuk için de aynı duyguları besliyorum. Her ne kadar uzun bir ömür sürsede ( 100 küsür sene yaşamasını beklemek gibi ) kayıp üzücü oluyor.

Sizler ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama, Turhan Selçuk cumhuriyet tarihimizin en büyük karikatüristi idi. Çizimleri çok farklı ve başarı idi. Onunla ilk tanışmam, babamın kütüphanesindeki kitabını elime almamla oldu. Karikatürlerinden derlenmiş bir kitaptı ( ismi TURHAN: 140 KARİKATÜR idi, Milliyet Yayınlarından Abdi İpekçi kitaba Önsöz yazmıştı ). Sanırım ilkokula gidiyordum, beni etkilediğini rahatlıkla söyleyebilirim. Çizgileri basit ve derin idi. O'nu taklit edip bende birşeyler çizmeye çalışmıştım.

O'nun geçmişini çeşitli sayfalarda okuyabilirsiniz. Burada detaya girmek istemiyorum. Ama "Abdülcanbaz"dan bahsetmemek te olmaz. Bu tiplemesi herhalde yeri doldurulmayacak bir karakter olarak karikatür dünyamızda yer alacak.

Son olarak Abdi İpekçi'nin önsözünden bir alıntı vermek istiyorum:

"Bizim sütunlar dolusu makalelerde izahını beceremediğimiz fikirleri birkaç çizgi ile belirtiveren, çok defa kelimelere ihtiyaç hissetmeyen Turhan için sütunlar dolusu yazı yazmak hatalıdır".

Turhan Selçuk'u saygı ile anıyorum....

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..