Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '10

 
Kategori
Sinema
 

Türk gambiti

Türk Gambiti orijinal adıyla Turetski Gambit...

Çok komik bir film. Saçma sapan senaryo, vasat oyunculuk, iyi efektler, tarihi dezenformasyon ve toplamda komik bir film. Plevne savunmasını daha önceden okumamış olsaydım bilmem bu kadar güler miydim? Bilmiyorum, neyse. Sizi bir konuda bilgilendirmeden bırakmayacağım.

Ruslar bunu sık yaparlar. Yani tarihi dezenforme etmede kapsamlı ve güçlü teknikleri vardır. Tarih hakkında bir yalan söylerler, sonra buna kendileri bile inanırlar. Bulandır, karıştır, uyuştur, kandır ve kontrol et. Temel prensipleri budur bu adamların.

Mesela biz öyle değiliz. Biz bir tarihi savaş filmi yaptıysak mutlaka objektif olmaya çalışmışızdır. Düşmanı öcü değil, düşman olarak işleme ve izleme eğilimindeyiz filmlerimizde. Gerçekten kaçmayan bir yapımız var. Bizim milliyetçiliğimizin özünde bile düşmanı aşağılamadan kendini yüceltme duygusu hakim. Ama diğerleri özellikle Ruslar için aynısını diyemeyeceğim.

Tabii ki onlar hariç...Karamurat tarkan filmleri hariç tabii canım. Onlar tarih filmi olarak değil, Cüneyt Arkın'ın Kartal Tibet'in zamanın delikanlılarını eğlendirmek için yaptıkları bir takım macera filmleri olarak kabul etmek gerekir. Dünyayı Kurtaran Adam dan ayrı görmeyin. Gerçekçilik iddiaları yoktur o filmlerin.

Vakti zamanında benim moldov bir arkadaşım vardı. Bu arkadaş küçükken sovyetler yıkılmış. Tabii kendisi sovyet etkisinde bir eğitim görmüş. Efendim bu bir keresinde sohbet ederken dedi ki "aslında Avrasya kıtası vardır. Sonradan asya ve avrupa diye bölünmüş ya da farklı adlandırılmış". Biz tabii hemen müdahale ettik "kardeşim olur mu öyle şey asya ayrı avrupa ayrıdır. Avrasya görüldüğü üzere iki kelimenin birleşmesinden oluşmuştur" dedik. Ama inandıramadık. Kabul ettiremedik. Başaramadık. Çünkü ruslar öyle öğretmişti onlara. Diğer moldov arkadaş da öyle diyordu. Hatta daha sonradan ben bile düşündüm "acaba gerçekten ilk başta Avrasya mı vardı?" diye. Tabii hemen silkelendim... Ruslar kıllarını bile kıpırdatmadan az daha beni de kandırıyorlardı... Ya işte, bir de böyle bir anım var.

 
Toplam blog
: 36
: 1054
Kayıt tarihi
: 26.08.10
 
 

1983 Ankara doğumlu olan yazar, evli ve bir çocuk babasıdır. ..