Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

06 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Türk kadınları

Türk kadınları
 

http://img.blogcu.com/uploads/sudage_r14uk0.jpg


Dün maç vardı yazamadım. Aslında başkalarının yazmasını bekledim. Fakat şöyle bir göz attım yazılanlara bu konudan bahseden iki kişiye denk geldim.

Başka yazanlar varsa da bilmiyorum. Fakat bloğumuzun sağlam kalemşörlerinin yazmasını beklemiştim aslında.

Konu dün 5 Aralık 1934'ün 74. yıldönümü olmasıydı. Türk kadınına toplumsal etkinlik haklarınınen büyüğü olan “ Seçme ve seçilme hakkı” nın tanınmış olması. Oysa kadın yazarlarımızın hiç birisi değinmemişlerdi bu konuya.

74 yıl önce sadece Türkiye'de değil tüm dünyada kadının ikinci sınıf insan sayıldığı zamanda alınan bu kararı Cumhuriyet kadınlarının bu sayfalarda kutlamasını arzu ederdim. Bu karar ile Türk kadını sosyal ve siyasi hayatta bütün milletlerin üstünde yer almıştır.

Günümüzde dini siyasete alet edenerkek egemenliğinin kalkmamış olduğu şu günlerde Türk kadınlarının bu kutsal sayılabilecek günü coşku ile kutlamasını arzu ederdim.

Dün İzmir'de kadınlar yürüyüşyaparak onlara verilen bu hakkı doyasıya yaşamanın tadını çıkardılar. Yaşı altmışa gelmiş sevgili annemde Türk bayrağını kaparak o yürüyüşe katıldı. Tüm Türk kadınları katılmalıydı. Böyle günler unutulmamalı, unutanlara hatırlatılmalı.

Türk kadınları önderinin kendilerine verdiği tüm siyasi hakları hayatının her alanında kullanmalıdır. Bu konuda Türk kadının önüne çıkacak engelleri aşmasında Türk erkekleride en büyük destekçileri olmalıdır. Geleceğimizin teminatı gençlerimizinde yetiştiricisi olan kadınlarımızı kutluyor, her alanda başarılar diliyorum.

74 yıl önce bugün Türk kadının aseçme ve seçilme hakkını kazandıran Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü saygı, minnet ve özlemle anıyorum.

06.Aralık.2008 - Murat GÜLCEK

 
Toplam blog
: 150
: 1014
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..