Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '15

 
Kategori
Anılar
 

Türk Popunun büyük ustası Erol Büyükburç'u kaybettik

Türk Popunun büyük ustası Erol Büyükburç'u kaybettik
 

Bugünlerde İzmir 'de büyük kızımın yanındayım. Bodrum'un sakin yaşamından sonra İzmir biraz kalabalık ve karmaşık gelse de torunlarımla birlikte olmak çok zevkli. Bir de İstanbul'daki yaşama göre burası cennet sayılır.

İşte bugün eşimle biraz alışverişe çıktık. Dönüşte haberleri öğrenmek  için açtığım internetimde okuduğum bir vefat haberi beni aldı yıllar öncesine götürdü.

Türk popunun büyük ustası Erol Büyükburç'un vefat haberiydi beni çok etkileyen bu olay. 79 Yaşındaki büyük sanatçı dün gece katıldığı bir televizyon programında çok sağlıklı görünmesine rağmen sabah evinde ölü bulunmuş. Ölüm sebebinin daha tam tesbit edilemediği olayda kalbinde üç tane stent bulunan sanatçının kalpten vefat ettiği büyük ihtimal dahilinde. Gerçi bütün ölümler hangi sebepten olursa olsun kalp durmasından oluyor ya.

Bu vefat haberi beni aldı yıllar öncesine götürdü bir anda. Yıl 1964. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde öğrenciyim. Üniversite koridorlarında gördüğümüz bir afiş ilgimizi çekiyor bir anda. Büyük Pop sanatçısı, gençliğin sevgilisi Erol Büyükburç'un konser afişi bizi bu kadar ilgilendiren. Hemen harçlıklarımızı ayarlayıp Üniversite Fen Fakültesi Konferans Salonunda gerçekleşecek bu harika konsere biletlerimizi alıyoruz bütün arkadaşlar.

Konser günü hepimiz çok heyecanlıyız. O güne kadar sadece radyodaN veya plaklarından dinlediğimiz bu efsanevi sanatçıyı canlı canlı seyredeceğiz. Konserde sıraların üstüne çıkıp elerimizde hırklarımızI sallarken hepimiz ağırbaşlı  birer Üniversite öğrencisi değil , deli gençliğin birer timsalı idik sanki.

İşte o günden sonra yıllarca bir çok konserinde izledim Erol Büyükburç'u. Her seyredişimde ilk gençlik günlerimdeki konserin  tadı vardı zihnimde.Beni alıp çok gençlik günlerime götüren şarkıları hala aklımda.

Sanki yaşsız bir kişiydi Erol Büyükburç .Bugün 79 yaşında olduğunu öğrenince şaşırdım. Zira onu en son gördüğümde hala ilk konserinde gibi gözükmüştü bana. Sonra düşündüm aradan Yarım asırdan fazla bir zaman geçmiş ve ben de artık 17 yaşında değilim.

Bugün bu vefat haberi çocukluğumun anılarının brer birer uçup gittiğini hissettirdi  bana.

Çocukluğum da, anılarım da uçup gidiyor.

Rahat uyu Erol Büyükburç, Sanki aklımda hep 51 yıl önceki gibisin. Şimdi senin bir cdni koyacağım cdçalara ve hırkamı sallayarak, bağırarak eşlik edeceğim sana. Mekanın cennet olsun.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..