Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Türkan Saylan'ın ardından...

Türkan Saylan'ın ardından...
 

Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi 19 Mayıs, benim için yazın başlangıcıdır. Gençlik ve Spor Bayramının havasıyla yeni bir yaza gireriz. Dolayısıyla insanın içine yaşama sevinci ve coşkusu kaplar.

Ama bu yıl, o coşku ve sevinci içimizde hissedemiyoruz. Güneşli bir 18 Mayıs sabahında Türkan Saylan ı kaybettik. Cumartesi durumunun ağır olduğunu duymuştum ve bu dünyadan ayrılacağı belli olmuştu.

Türkan Saylan'ı maalesef bir çoğumuz gibi geç tanıyanlardanım. 74 yıllık hayatına birçok şeyi sığdıran bu çağdaş Türk kadını, hem cinslerine örnek olmuş, yeni ufuklar açmış, tıp dünyasına büyük katkılarda ( cüzzam ve deri hastalıkları ) bulunmuş ve yıllarca unutulmayacak bir derneği hayata geçirmiş.

Kurduğu derneğin adını bir kez daha telaffuz edelim : Çağdaş Yaşamı Destekleme.

Türk toplumunun özlediği çağdaşlık düzeyine çıkmasında bundan güzel bir isim olabilir mi?

Çağdaşlığa giden yolun eğitimden geçtiğini iyi bilen Türkan Saylan'ın eğitim için verdiği mücadele ( özellikle kız çocuklarımız için ) O'nu birçok alanda alkışlanmasına neden olmuş, son dönemde yetişen kız çocukların kalbine kazınmıştır.

Sayın okurlar tarih boyunca değişmeyen birşeyin altını çizmek istiyorum. Halkına hizmet etmiş, iyi bir örnek olmuş, yaşadığı toplumu bir iki basamak yukarıya çıkarmış kişiler unutulmuyor. Hizmet etmiş gibi yapıp, örnek olmayı başaramayan, hatta kötü izlenimler bırakan kişiler ve kişilere çalışanlar unutulup gidiyor. Dünyanın adaleti şaşmıyor. Türkan Saylan unutulmayacak, ama O'nun derneğine ve evine arama için karar çıkaranlar unutulup gidecek.

Geçen gün bir büyüğümün söylemini aktarmak istiyorum. "Gençliğimizde İsmet Paşaya kızardık ( küfrederdik ), ama İsmet Paşa'nın çocukları bu ülkeye fayda sağlayan bireyler olarak yetişti, sevilen sayılan insanlar oldu. Türgut Özal başa geçince çok sevindik, Cuma namazı kılan bir başbakanımız oldu dedik. Turgut Özal'ın çocukları da yetişti, ama ülkelerine ne kadar hizmet ettiler gördük. Bu yüce adaletin şaşmazlığını gösteriyor"

Sevgili okurlar bu ülkenin çağdaş bir toplum olmasını istiyorsak, Türkan Saylan gibi çalışmamız gerektiğini düşünüyorum. Çağdaş toplumu desteklemek istemeyen var mı? Veya çağdaş bir toplum olmak istemiyorum diyen var mı? Öyleyse Türkan Saylan, bizim için örnek olsun. Bu da O'nun en çok istediği şey di herhalde...
 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..