Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '06

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Türkçemize neler oluyor?

Türkçemize neler oluyor?
 

Biz Türk çoçuğu olmanın gururu içindeyiz. Türk olmanın haklı gururunu yaşamaktayız.

Son bir kaç yılda dilde meydana gelen yabancılaşma günden güne artmaktadır. Bunun en çarpıcı örnekleri yabancı isimli mağazalardaki inanılmaz artış… Özellikle gelir düzeyi yüksek semtlerde kullanılan argoyla karışık İngilizce-Türkçe arası bir dil, sırf farklılık ve dikkat çekmek için kullanılan sözcükler ne yazık ki Türkçeyi kirletmeye devam ediyor. Televizyonlardaki kalitesiz programlar da bu kirlenmeyi arttıran en önemli faktörlerden biri… Gerçekte Türkiye'de üretilen malların sırf üzerinde yabancı bir isim var diye tercih edilmesi ise ayrı bir olay…

Günümüzde en yaygın iletişim aracı değil midir "Televizyon"?

Sanatçı geçinenler değil midir akıllarınca Türkçe konuşup araya ingilizce kelimeler sıkıştıran?

Küçük beyinler bildiğimiz gibi teyp gibidir. Ne söylenirse ne yapılırsa aynısını söyler, aynısını yaparlar. Televizyonun onların eğitimine katkıda bulunması gerekirken, son zamanlarda aksi olmaktadır. Sevilen şarkıcıların konuşmalarını kendi konuşmalarına benzetmeye çalışırlar. Ok,mersi vs...

Peki sokakta özellikle gençler arasında sıkça konuşulan kelimelere dikkat ettiniz mi?

>Lütfaaan : lütfen

>Biliyomısaaaaan : Biliyor musun

>Hayvanssııaaan : Hayvansın

>falan oldum:? :falan yapmak : ?

>hadi papaaay : Haydi güle güle

>intiharlardayım : çok üzüldüm

>pozitif elektrik alamadım senden yane, taam mı: senden hoşlanmadım

>manita yapmışın: yeni kızarkadaş bulmuşsun

>inanmıyoroaam : inanmıyorum

>regular cola : normal kola

>yivrençsiaaan : iğrençsin

>nerdeyim oldum : nerede olduğunu şaşırmak

>partilemek : parti yapmak

>aklımdasın yapmak : cep telefonunu çaldırıp kapatmak

>bay gelmek hatta kus gelmek : bıkmak, usanmak

>çılgın atmak : delirmek

>merba : merhaba

>nasssın : nasılsın

>ban iyyiam, san : ben iyiyim, sen

>ban de ama çık mıkarrna yedıam : ben de ama çok makarna yedim

>pantlonundan bellıa : pantolonundan belli

>bilmiyoruam kia : bilmiyorum ki

>narde okuyosssuan : nerede okuyorsun

> Bazı kalıplar ve örnekler

>abi dün manyak bi pilav yaptıaam

>Alocuuuumm çoooook korktuuuuummm

>deermişimm sen de yeeermişinn

>ay hadi öptüm şekaar

>kafe caddede branc yapalım maaaaa

>kendine çok iyi bakıyosuun tımaam maa

>kendine iyi davran şeakear olur maa

>ay cıttan yaaneee

>Aşkıyımmm naaaeeebeeeeerr

>baba iyij(c)e disconnect falan oldun ortamlardan

Eminim şimdi size çok komik gelmiştir. Bu kelimeleri bizim geleceğimizi oluşturan gençlerin kullanması bize ayrı bir üzüntü vermektedir.

Dilini kaybetmiş bir millet, milli benliğini, değerlerini, özünü, daha doğrusu, her şeyini kaybetmiştir.

“Bir ülkeyi yıkmak istiyorsanız, dilini tahrip edin” KONFÜÇYÜS
Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk “ Türk demek, Türkçe demektir” diyerek dilimizin önemini vurgulamış “Ülkesini, yüksek bağımsızlığını korumasını bilen Türk Milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır” vasiyeti ile bizlere görevlerimizi hatırlatmıştır.

Milletimize düşen görev, Türkçe'ye gereken önemi vermek Türkçe konuşmaktan, Türkçe yazmaktan gurur duymaktır.

 
Toplam blog
: 31
: 2812
Kayıt tarihi
: 11.06.06
 
 

Bilgisayar Mühendisi arakibul.com site yöneticisi ..