Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '11

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Türkçemize sahip çıkmıyoruz

Türkçemize sahip çıkmıyoruz
 

Türk Dili


Dil, bizim en önemli aracımız. Birbirimizi dil sayesinde anlıyoruz. Duygularımızı, endişelerimizi, sevgimizi dil ile paylaşıyoruz. Hayatımızda bu kadar önemli bir yere sahip olan dilimize sahip çıkmıyoruz ama. Son dönemlerde dost meclislerindeki sohbetlerimize dikkat kesildim. Her zamankinden fazla gözlemeye çalıştım. Neler konuşuyoruz? Hangi konular ilgimizi çekiyor, neleri paylaşıyoruz? Üzülerek söylemeliyim ki dilimiz hariç her şeyi konuşuyoruz! Özellikle spor, magazin ve gündemdeki birkaç olay sohbetimizi şekillendiriyor. Kendi kendime bir karar aldım ve gerek okulda olsun gerek dostlarımın yanında olsun Türkçenin sorunlarından bahsetmeye, şiire, edebiyata değinmeye başladım; ama bunu başaramadım. Ne zaman bir şairin şiirinden, bir yazarın kitabından bahsetmeye kalksam muhabbet 4-5 dakikayı bulmadan sona erdi. Hele Türkçenin sorunlarından bahsettiğimde yüzüme genellikle ‘Bu adam ne diyor ya?’ der gibi bakıldığını hissettim!!! Gerçekten millet olarak okumuyoruz, kültürel değerlerimize sahip çıkmıyoruz. 

Piyasada satılan edebiyat dergilerinden bazılarını takip ediyorum. Edebiyata, Türk diline meraklıyım; dergilerin aylık satış rakamlarına baktığımda geçekten komik rakamlarla karşılaştım. Bir avuç insan alıyor bu dergileri. Oysa ki çok değerli kaynaklar bunlar. İnsan okudukça gelişir, kendini yeniler. Üzerimizde bir atalet durumu var. Günden güne tembelleşiyoruz., çevremize duyarsızlaşıyoruz. Her neyse konuyu dağıtmayayım. Piyasadaki-benim bildiğim kadarıyla- aylık ya 2-3 aylık yayımlanan edebiyat dergilerinin isimlerini vermek istiyorum. Bence hepsini olmasa da bir kısmını inceleyebilir, arkadaşlarınıza tavsiye edebilirsiniz. 

Dil ve Edebiyat Dergileri: Türk Dili, Varlık, Türk Edebiyatı, Hece, Sincan İstasyonu, Koridor, Kitap-lık, Dil ve Edebiyat… 

http://www.turkdili.info 

 

 
Toplam blog
: 12
: 472
Kayıt tarihi
: 18.10.10
 
 

Bir devlet okulunda Türkçe Öğretmeni olarak görev yapmaktayım. Okumayı, paylaşmayı; gelişmeyi ve ge..