Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '07

     
    Kategori
    Eğitim
     

    Türkiye de anime yapsak mı acaba?

    Türkiye de anime yapsak mı acaba?
     

    Merhaba arkadaşlar, ilk blogum olduğundan mıdır nedir, bilmem;pek bir heyecanlıyım.:)

    İlk önce anime hakkında ufak bir bilgi:

    Anime kelimesi, anlamı animasyon veya çizgi film olan Fransızca'dan alınmış olan Japonca bir kelimedir. Genel olarak Japon çizgifilmi olarak tanımlanabilir.

    Çok eski olmayan bir zamanda; Kanal D, Star, TRT 1 gibi kanallarda, zamanında çizgi film diye izlediğim animasyonlar olurdu. İlk Küçük gölcü (Tsubasa) ile tanıştım. Ekranın karşısına kimi zaman abimle geçip izlerken "Atın topu şu çocuğa" diye içimden geçirmeden duramazdım. Hiç bir zaman unutumayacağım bir şey; Wakabayashi adlı kalecinin, bacağındaki dayanılmaz ağrıya rağmen göl yememek için döktüğü çabanın olduğu ve bunu da başardığı anı hiç unutmıcam.

    Star TV'de Dragon Ball, One Piece (Lastik Çocuk), Kanal D de Digimon, Samuray X(Rurouni Kenshin), ATV de Pokemon, TRT de Ay savaşçısı vb... Bu animelerin bir çoğu ya RTÜK tarafından yayından kaldırıldı, ya da sabahın köründe kargalar için yayınlandılar. Örneğin; Lastik Çocuk adlı animede sırf bir karakter sigara içiyor diye yayından kaldırıldı. Pokemon'u herkes biliyor zaten, Samuray X'in yayınlandığı saatleri, göremicek kadar uykuluydum o an...

    Bizim insanlarımıza özel mi bilmiyorum ama herşeyi gösterildiği gibi algılama sorunu var. Ya da izlediklerinden başka şeyler göremiyorlar. Bize izletilen şeylerdeki asıl anlatılmak istenen nedir acaba? Pokemon çok iyi bir örnek değil ama bilindiği için söylicem; ana karakter(Ash) ile pokemonunun arasındaki dostluktan çok pokemonun uçması dikkat çektiği için ülkemizde, çocuk camdan atladı sanırım. Ben çocuğu da suçlamıyorum tabi...

    Kusura bakmayın düşünmeden edemiyorum, Temel Reis bize yıllardır şiddeti göstermiyor mu? Tom ve Jerry yıllardır birbirlerine işkence etmiyorlar mı? Bugs Bunny, Duffy Duck, bunlarda silah, bıçak, canavar az görmedik... Olayı büyütmek ne kadar kolay değil mi? Acaba diyorum ki, şu TV gerçekten zararlı olan hangi programlar? Bunları sadece RTÜK denen kurum mu biliyor? Unutmadan söyliyeyim anime her yaştan için yapılır...

    İnternet ne kadar büyük bir nimet, insan oturduğu yerden her şeyi öğreniyor. Eğer internetle tanışmasaydım, halim ne olurdu bilmem. Öğrendiğim şeylerin büyük bir kısmı burdan, Allah'tan internette RTÜK vb kurumlar yok. Yoksa, sabahleyin kalktığımda TV de ki kavgaların dışında ne görücektim.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Anime eğer animenin ne olduğunu biliyorsanız beni çok iyi anlamışsınızdır, eğer bilmiyorsanız, yandaki siteye girip öğrenebilirsiniz... Herkese bol animeli günler XD

     
    Toplam blog
    : 1
    : 1066
    Kayıt tarihi
    : 19.09.07
     
     

    Ösys yedi beni yedi, hala üniversiteli olamayan, dersane köşelerinde sürünen biriyim. Eyüp lisesinde..