Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
3182
 

Türkiye'de bunlar da oluyor: Gategourmet Usaş

Türkiye'de bunlar da oluyor: Gategourmet Usaş
 

Mesleğim, ilgi ve çalışma alanlarım gereği; pazar günleri gazeteleri elime aldığımda öncelikli olarak sayfasını açtıklarım, gazetelerin insan kaynakları ekleri olur hep. İlanları, yazı ve haberleri inceler piyasaların nabzını ve insan kaynakları denen kavramın ülkemiz bağlamındaki gelişiminin donelerini yakalamaya çalışırım. Geçtiğimiz pazar günü de yine bu alışkanlığımı yaşarken, ülkemizin çok satan gazetelerinden birinin insan kaynakları ilavesindeki bir ilana takıldım kaldım. İlk okuduğumda, bir yanlış anlamam olabileceği ihtimaline karşılık tekrar okuyup, üzerinde düşünme, muhakeme yapma ihtiyacı hissettim beynimde.

İlanın sahibi, ilan metnindeki kendi ifadeleri ile tüm Türkiye'de havalimanı ikram ve havalimanı resroranları işletmekte olan Gategourmet Usaş firması idi. Ve sözkonusu kurum, ülkenin en büyük ve çok satan gazetelerinden birine, ücreti karşılığında verdiği ilanda ihtiyacına binaen eleman aramıyor, tam aksine bazı operasyonlarını kapattıkları için çıkarmak zorunda kaldıkları bazı elemanları adına iş arıyordu.

Aşçı, pastacı, satış elemanı, garson, temizlik elemanı gibi pozisyonlarda çalışan personellerinin marketingini de yine aynen ilan metninden aldığım kendi iafdeleri ile "her biri kendi iş alanında mesleki ve kişisel gelişim eğitimi görmüş, tecrübeli, şirketine sadık, özverili ve disiplinli şekilde yıllarca servis sektöründe hizmet etmiş iş arkadaşlarımızı kadronuza dahil ederek duyarlı toplum bilincini bizlerle paylaşmak isterseniz..." şeklinde yapıyor, ilgilenen firmalara arzu etmeleri halinde özgeçmişlerin bulunduğu bir kataloğu göndermeyi de taahhüt ediyorlardı.

Yukarıda anlattığım ve beni heyecanlandıran hadise, ülkemizin, insan kaynakları yönetimi anlayışımız, itibar yönetiminin neresinde durduğumuz, sosyal sorumluluk standartlarına gösterdiğimiz ilgi ve sergilediğimiz uyum ile çok genel anlamda çağdaş yönetim sistemlerini koklayış biçimimiz bağlamında çok çarpıcı bir örnektir. Bu tip uygulamaları, sosyo-ekonomik gelişmişliği yüksek seviyelerde seyreden ülke ve toplumlarda sıkça görmekteyiz. Ancak, maalesef ülkemizde çok yerleşmiş bir zihniyet şekli değil. Bu anlamda Gategourme Usaş'ı tebrik ve takdir etmemek imkansız, hatta ve hatta bizler gibi düşünen ve bu konunun mücadelesini veren insanlarımız için bu tip yansımaları yerine getirmek bir ödev. İtibar yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, etik ve iyi yönetişim konularının tam ortasına düşen bu pratik uygulama derslere konu olacak cinsten bana göre.

Türkiye'de faaliyet gösteren bir firmamız, işlerine son vermek zorunda kaldığı çalışanlarını -genel uygulamalarımızın dışına çıkarak ki genel uygulama nasıldır hepimiz gayet iyi biliriz- bir yerlere yerleştirebilmenin, geçimlerini devam ettirebilmelerini sağlayabilmenin sıkıntı ve sancısını yaşamaktadır. Bu anlamda kendileri bir "mor inek" olmuşlardır. Mor olmayan "sıradan inek" lerimizin uygulamalarını başka bir yazıda ele alırız.

Sözkonusu ilanda irtibat için bir isim, mail adresi ve telefon numarası vardı. İlanda adı verilen, firma yetkilisi Sayın Aydın Okur'u bu sabah telefonla aradım. Tanıştık, öncelikle tebrik ve takdirlerimi ilettim. İsim ve bilgilerini, yazımın devamına ilave etmemde bir sakınca olup-olmadığını sordum. Almış olduğum izinle bu bilgileri de sizlerle paylaşmam gerektiğini düşünmekteyim. Aydın Bey'in telefon numarası: 0-533-3223182; mail adresi ise: aokur@gategourmet.com

Bu tarz faaliyetlere, atılan adımlara, yapılan çıkışlara destek vermeliyiz. Bunlar aslında bir bakıma, toplumumuzun genlerinde varolan ama bir şekilde zamanın süzgecinde yitirdiğimiz yüksek değerlerimizin yeniden sosyal dinamiklerimizde hayatiyet bulma çabaları. Bu çabaların meyvelerini vermesi için her birimize gerek bireyler olarak gerekse firmalarımız bağlamında düşen görevler var. Usaş, bu anlamda ciddi bir adım atmıştır, darısı diğer firmalarımızın, özellikle de adı, bilançolardaki aktifleri ve geçmişleri büyük şirketklerimizin başına. Bu büyüklüklerini sosyal sorumluluk ve etik değerler anlamında da geliştirmeleri dileği ve temennisi ile.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

belki bu dediğinizin olduğu günlerde olmuştur.ancak gelin Antalya havalimanın da neler oluyor buna bakalım. 1. dış hatlar ve iç hatlar terminallerinin ihalelerini kaybettikleri için her türlü yola başvurarak işcilerini işden atıyorlar. Öyleki işden çıkarırken her şeyi kuralına da uyduruyorlar. havalimanında işcisi hakkında soruşturma olduğunu ileri sürerek onu işden çıkarıyorlar isterseniz araştırın son 2 ay içinde antalya havalimanlarında neler oluyor. Bu makalenin ne zaman yazıldığını yada bu olyın ne zaman gerçekleştiğini bilmiyorum. Ama Usaş da özellikle Antalya Havalimanında hiç de normöal şeyler olmadığı kesin.

gökhan koç 
 13.11.2007 12:58
Cevap :
Değerli Koç, bu makalenin yazıldığı tarih yazının üst kısmında vardır efendim. Yazı içinde de olayın vuku bulduğu zaman dilimi gayet açık ifade edilmiştir. Sanırım kaçırdınız siz. Onun dışında Antalya'da olan hadiselerle ilgili bilgim yok. Sizin bu yorumunuzu okuyan Usaş yetkilileri olacak olura, belki bir açıklama gönderebilirler. Ben de buradan tabi ki yayınlarım. İlgi ve hassasiyetiniz için çok teşekkür ederim.  14.11.2007 6:39
 

Artik memleketim ve insani hakkinda olumlu yazilar da okuyabilmek ne guzel. Tesekkurler paylasiminiz icin.

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU 
 26.10.2006 15:31
Cevap :
İlgi ve katkınızdan dolayı ben teşekkür ederim.  27.10.2006 8:42
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 929
Toplam yorum
: 2451
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 3523
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster