Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Türkiye gerçekleri

Türkiye gerçekleri
 

Bugüne kadar açıklanmamış

TÜRKİYE GERÇEKLERİ


Türkiye insanı!

Ben burada bugün daha önce hiç açıklanmamış, dile getirilmemiş bir Türkiye gerçeğini açıklayacağım.

1938'den bugüne kaç yıl geçti? 70 yıl. 1938'de yani 70 yıl önce ortalama bir Türkiye ailesinin geçim durumu ile bugün ortalama bir ailenin geçim durumu aynıdır. Bunu bugünü de o günü de yaşamış birisi varsa sorabiliriz. Bugün soframızdaki ekmeğin büyüklüğü ne ise o gün de aynıydı. İşçi aynı parayı alıyordu. Esnaf aynı kazanıyordu. Bakıyorum da hemen villalara, gökdelenlere yöneldi bakışlarınız. Villalar sizin mi? Gökdelenlerde daireniz mi var? Size ne onlardan? 10–15 milyon kişinin sahibi olduğu fabrikalar, villalar, kanyonlar, 7 yıldızlı oteller, plazalar, hipermarketler, yatlar, katlar vs ile bu ülkenin gelişmişlik durumu ölçülür mü? Onlar toplumun seçkin bir sınıfı. Onlar her çağda zengindi. Eskiden de saraylarda, konaklarda, şatolarda yaşıyorlardı.

50–60 milyon Türkiye halkı! İyi düşünelim lütfen! Bunlar bizim ve ülkemizin geliştiğini zengin olduğumuzu gösterir mi?

KESİNLİKLE HAYIR!

Duyuyorum! Aranızda, orda birileri konuşuyor ve şöyle diyor:

Sen ne diyorsun arkadaş. 70 yıl önce babamın evinde buzdolabı, çamaşır makinesi televizyon, bilgisayar, internet yoktu. Bugün benim evimde hepsi var. Vah benim temiz yürekli vatandaşım! Yanılıyorsun ki hem de nasıl! Buzdolabını, televizyonu vs sen mi icat ettin? Eloğlu bulmuş, yapmış sen de alın terini silip taksit taksit almışsın. Teknoloji bunlar teknoloji. Senin zengin olduğunu göstermez. Sen sofrana koyduğun ekmeğe baksana.

BEN BİR BÜYÜK İDDADA BULUNDUM.

1938 DEN BUGÜNE 70 YILDA ÜLKEMİZ İNSANLARININ EKONOMİK DURUMUNDA, GEÇİM DURUMUNDA HİÇBİR DEĞİŞİKLİK OLMAMIŞTIR. TÜRKİYE 70 KOCA YILDA BİR ADIM BİLE İLERLEMEMİŞTİR.

Bu akıl almaz bir şeydir. Böyle bir şey nasıl olabilir? Ama gerçek budur. Benim babamla ve hatta dedemle benim aramda ekonomik olarak hiç bir fark yoktur.

Babamın da dedemin de evi yoktu. Benim de evim yok. Onlar da borç içinde yaşamışlar. Ben de öyleyim. Onların da dikili bir ağacı yoktu. Benim de. Babam da dedem de 400–500 lira asgari ücret alıyordu. Ben de öyleyim. Babam dedem beni ve kardeşlerimi okutamamıştı. Biz de çocuklarımızı okutamıyoruz.

Aradan 70 yıl geçiyor. 60 tane hükümet kuruluyor. Ama Türkiye 70 yılda bir adım bile ilerlemiyor. Bu değerlendirme ve bu acı gerçek özellikle "ekonomi " açısından kesinlikle doğrudur.

Peki, ülkede ekonomi adına, ülkedeki milyonlarca insanın yaşamsal ihtiyaçlarının sağlanması adına hiç bir şey yapılmadı ise bu 60 hükümet niye kuruldu? Çelik-çomak oynamak için mi? Üstelik yarım trilyon dolar da borç aldılar.

Ey Türkiye insanı! Ben buradan bir gerçeğe ulaşacağım. Şöyle ki: 70 yılda belli kesimlerin dışında kalan en az 50 milyon insan için ekonomik olarak hiç bir şey yapılmadı.

VE BEN DİYORUM Kİ

BU DÜZEN DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE

BİR 70 YIL DAHA GEÇSE

HATTA BİR 700 YIL DAHA GEÇSE

HATTA KIYAMETE KADAR

BU ÜLKENİN DURUMU

DOLAYSIYLA SENİN DURUMUN

ASLA DEĞİŞMEYECEKTİR.

İHRACAT DEĞİL 100 MİLYAR DOLAR

1 TRİLYON DOLAR OLSA

KİŞİ BAŞINA MİLLİ GELİR DEĞİL 10 BİN DOLAR

50 BİN DOLAR OLSA

ÜLKENİN HER TARAFI FABRİKALARLA DOLSA

SENİN DURUMUN DEĞİŞMEYECEKTİR.

O GÜN DE SEN BUGÜNKÜ GİBİ 400–500 LİRA ASGARİ ÜCRETE TALİM EDECEKSİN.

NEDEN?

Çünkü ülkenin zenginleşmesinin sana hiç bir faydası yoktur. Daha doğrusu kalkınmanın senle bir ilgisi yoktur. Çünkü ülkeyi yönetenler senin evinin önünü süpürmek dışında sana yönelik hiç bir icraat yapmamaktadır. Bütün ekonomik kalkınma plan-programları Havai-Dubai-Laila-Raina dörtlüsünde yaşayan "Sömürü Düzeninin" sahipleri içindir.

VE BAŞKA BİRŞEY VAR

Türkiye'de her şeyin sahibi hatta devletin sahibi "Sömürü düzeninin ağababaları" dır. Ve biz 50–60 milyon ülke insanı geri kalan 15–20 milyon insanın kölesiyiz. Eski çağlardaki kölelikten tek farkı pazarlarda satılmıyoruz. Bir onurlu delikanlı sesleniyor. Hayır, ben köle değilim. İstersem patrona rest çekerim bırakırım işi. Evet, bırakırsın ancak evde çocuklar aç beklediğinden geri koşup beni işe al diye patronunun eline ayağına kapanır yalvarırsın. Görüyorsun ki kölesin.

VE SEN KÖLE OLDUĞUN İÇİN

KÖLELERİN DE İSTEME VE ALMA HAKLARI OLMADIĞI İÇİN

BOĞAZ TOKLUGUNA ÇALIŞMALARI GEREKTİĞİ İÇİN

SEN HAKKIN BİLE OLSA HİÇ BİR ŞEYİ İSTEYEMEZSİN VE ALAMAZSIN

ONLARIN YANİ SAHİPLERİNİN VERDİĞİYLE YETİNMEK ZORUNDASIN

BU TÜRKİYE GERÇEĞİNİ BİR YERE YAZIN LÜTFEN!

ADAM MUSLUĞUN BAŞINDA

MUSLUĞU BİR ÇEVİRİYOR

BİR KOVA KENDİNE

MUSULUĞU TEKRAR ÇEVİRİYOR

BİR DAMLA SANA

PEKİ, BENİM SEÇTİĞİM HÜKÜMET NE YAPIYOR? NE YAPACAK BEYAZ ADAMIN TARLASINDA SENİN ONA DAHA FAZLA HİZMET ETMEN İÇİN ELİNDE KAMÇI ÇAVUŞLUK YAPIYOR.

BU DÜZEN DEĞİŞMEDİĞİ SÜRECE SAKIN OLA Kİ YARININ DAHA GÜZEL OLACAĞINI DÜŞÜNME. SÖMÜRÜ DÜZENİNİN SAHİPLERİ VE ONLARIN UŞAKLARI TÜRKİYE'NİN GELİŞTİĞİ YALANINI SÖYLEYEREK GEÇMİŞ 70 YILDA OLDUĞU GİBİ SENİ KANDIRMAYA DEVAM EDECEKLERDİR. KRAVATLI-ETİKETLİ YÖNETİCİLER DAHA İYİ BİR TÜRKİYE VADEDEREK OYUNU ALMAYI SÜRDÜRECEKLERDİR. BİLESİN Kİ, KURTULUŞUN BUNLARA İNANMAYIP YETER ARTIK DİYEREK "AĞAÇ HAREKETİ" NE YÖNELMEKLE BAŞLAYACAKTIR. YILLAR ÖNCE SANA BENİM VATANDAŞIM DEYİP İKİ ŞAPKA SALLAYARAK OYUNU ALAN DEMİREL VE YEDİ SÜLALESİ SEN AÇLIK İÇİNDE KIVRANIRKEN SERVET İÇİNDE YÜZMEKTEDİRLER. ÖZAL SALTANATI SENİN SEFALETİN ÜZERİNE KURULMUŞTUR. VE ŞİMDİ DE TAYYİP İMPARATORLUĞU SENİN GÖZYAŞIN, ACILARIN ÜZERİNE KURULUYOR.

UYAN ARTIK! UYAN LÜTFEN!

Sevgi ve saygılarımı sunuyorum ülkemin güzel insanları...

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..