Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '18

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Türkiye’nin Yazar Portalı, Beyoğlu Öğretmenevi’nde…

Türkiye’nin Yazar Portalı, Beyoğlu Öğretmenevi’nde…
 


Gelin tanış olalım,
İşi kolay kılalım,
Sevelim, sevilelim
Dünya kimseye kalmaz.


    Yunus Emre

 

Cep aygıtıma baktığım bir an;  benim de köşe yazılarımın yayımlandığı “Türkiye’nin Yazar Portalı İnteraktif Köşe Yazarı” gazetesinin Bilgi Ağı Siteler Topluluğu Genel Yayın Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Ahmet FİDAN’ı İstanbul Ünv. Siyasal Bilgiler Fakültesi’nin önünde gördüm. (Ahmet Fidan: Ordu Üniversitesi Öğretim Üyesi, Sivil Toplum Kuruluşu Aktivisti, Yazar Şair…)

Kendisiyle altı ay kadar önce telefon konuşmamız oldu. Ne ki yüz yüze görüşmemiştik. Yüz yüze olmayı gerçekleştirmek amaçlı aygıttan aradım. Beşiktaş’ta olduğumu belirterek Beyoğlu Öğretmenevi’nde buluşabilir miyiz? Dedim. Aldığım yanıt olumlu olunca Taksim’e, oradan da nostaljik (özlemli) trenle İstiklal Caddesi’nde yola alarak belirlediğimiz yerde oldum.

İçeri girdiğimde gözlerim gezindi ve koltuklarda aradığını buldu! Ahmet Fidan ve Arzu Çelik üçlüsü olarak; tanışma, tanıma ve söyleşmeyi sürdürdük. Fidan, arama motorunu kullanarak özgeçmişimi aktardı. Fidan’ın güzel konuşmasına ek olarak yer yer özellikle divan edebiyatı örneği olabilecek özgün ve kısa dizelerini dinleme mutluluğunu tattık! Çelik, çok yönlü çalışmalarına değindi. Onu da dolu dolu ve kültürlü buldum. Anı bırakmak ve yazımda kullanmak üzere üçlü görüntü aldık.

Sonradan Yazar Portalı İnteraktif Köşe YazarıFatsalı Ayşe Yılmaz aramızda oldu. İçitlerimizi yudumlarken İstanbul’dan, Fatsa’dan ve Ünye’den söz edildi. Özellikle Portal ve yazarları üzerinde konuşuldu.  Fidan, Yazar portal interaktif köşe yazarı gazetesi yayın ilkelerinden söz etti. Künyesinden kimi adları sıraladı. Yazarların kaliteli olduğunu belirtti. Özelikle yazıların yayımlanmasında Yayın Editörü Emine Dönüş Özatar’ın harcadığı emeğin önemine değindi! Yazarlarının katılımıyla İstanbul’da bir toplantı düzenlemeyi düşüncüklerini de dile getirdi.

Zamanın ilerlemesiyle Beyoğlu Öğretmenevinden çıktık. Kaldırımları adımlarken yeri geldi vedalaşarak ayrıldık. Metronun yürüyen  merdiveninden inerken H. J. Brown’un aşağıdaki özgün sözcükleri, dilimde dolaşmaya başladı:  

“Okumak, insanı dolu yapar.
Konuşmak, hazırcevap yapar.
Yazmak da ince düşünceli yapar.
Hepsine sahip olan insan, bulunmaz insandır.”

                             *

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..